printserver XP - Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

litmanen10

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
Ik heb 2 pc's met xp die nu samen op 1 printer werken. Graag wil ik ook mijn laptop tot dit netwerk voegen. Dat lukt wel, maar ik kan geen gebruik maken van de printerserver. Mijn laptop heeft Vista en heb al ooit eens gelezen dat het nog niet ging i.v.m. verschillende besturingssystemen. Maar hopelijk kan iemand mij vertellen of het nu wel mogelijk is, en hoe ik dit dan kan doen. (het netwerk cq. printerserver is nl. door een vriend van mij gemaakt)

ik heb zonet bij netwerk gekeken op mijn laptop met vista gekeken, en er is een netwerk. als ik bij printer toevoegen een printer zoek, vindt hij meteen de goede printer. deze klik ik aan en ga naar volgende, dan maakt hij verbinding met printer op hoofdpc, en krijg daarna de melding: de printer is met het stuurprogramma hp psc 700 series geïnstalleerd. Als ik daarna weer op volgende druk, kan ik een testpagina afdrukken. Hier gaat het dus mis. De testpagina kan ik niet afdrukken, maar er komt ook geen foutmelding ofzo. Als ik dan naar netwerk > notebook > printers > en dan 'een printer toevoegen' ; krijg ik de melding: U heeft niet de juiste rechten om deze bewerking uit te voeren. (ik ben wel administrator van de laptop)
hopelijk kunt u met deze informatie iets! alvast hartelijk bedankt!

Litmanen? Peperkoek?? Ik zie dubbel?

Heb je al eens gekeken op de site v/d fabrikant of er Windows Vista drivers zijn?

Peperkoek, gelieve niet te reageren als hij dat vraagt, ikk ben er namelijk mee gestart:D :thumb:

Ik heb al overal op internet naar oplossingen gezocht, maar krijg niet de juiste informatie gevonden

mss kan je de printer eens installeren op je vista, maar dan met xp SP2 compatibiliteitsmodus (spellingfoutjes wss).
klik met de rechtermuisknop op het installatieprogramma (.exe) > eigenschappen > compatibiliteit. zet het daar om windows xp (sp2) > Ok

nu klik je nog eens met de rechtermuisknop op het exe bestad, en dan op uitvoeren als administrator (ookal ben je dat al)

suc6

Hoi !

Denk toch dat het een kwestie van rechten is !

Ik heb hier bijv. een HP 720C geinstalleerd op de oude Compaq van mijn vrouw.

M'n twee Vista-machines vonden, na installatie van het thuisnetwerk, de printer onmiddellijk en installeerden zelf de juiste drivers.

Werkt perfect.

Kun je verder wel gebruik maken van je thuisnetwerk ?

Greetz,

Harry.

het thuisnetwerk werkt goed. Op mijn laptop met vista, kan ik in de andere pc's die XP hebben gewoon inkomen..

Hoi !

Tja, dan heb ik althans geen oplossing !

Misschien moet je de netwerkprintersoftware installeren zoals @romic aangef !

Succes,

Harry.

*JOEHOE*

Antwoorden gewenst :).
Ik zou graag willen weten of de door mij aangedragen adviezen tot een goed resultaat hebben geleid :).

Excuses, was me geheel ontgaan. Momenteel heb ik wat problemen met mijn router dus nu heb ik alleen verbinding rechtstreeks vanaf het modem. Zo snel dit probleem verholpen is zal ik daar eens naar kijken! b.v.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan