• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Prioriteiten matrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mounier123

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2016
Goedemorgen!

Ik ben momenteel bezig met een rapport over klanttevredenheid. Ik heb een enquête afgenomen en heb daar gevraagd naar de tevredenheid, maar ook het belang. Ik wil dit weergeven via een prioriteiten matrix. Ik zou op de horizontale as de tevredenheid willen weergeven (1 t/m 5) en op de verticale as het belang (1 t/m 5). Ik heb een aantal voorbeelden gevonden, maar het lukt me niet om hem zo te krijgen. Heeft iemand van jullie misschien ideeën/tips hoe ik dit mooi kan weergeven met behulp van Excel?

Ik heb in de bijlage een voorbeeld toegevoegd en de data die ik zou willen weergeven. Ik heb in het excel bestand totaal bijgevoegd, maar die is volgens mij niet nodig.

Alvast heel erg bedankt!

Bijlagen

Yes, zoiets zoek ik!

Kunt u misschien kort uitleggen welke stappen u heeft gevolgd om dit voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt!!

Hoi,
@Santa bedankt voor de correctie.
@Mounier Ga naar invoegen Grafieken klik op het L vormig icoontje met stipjes (Spreidings -of belllendiagram). Kies daar het diagram naar voorkeur. Ga daarna naar gegevens selecteren, daar voeg je je bereik toe (in uw voorbeeldje A1:C5), wat ik dus niet gedaan had:o ,best controleren of de gegevens correct zijn ingevuld.Nadien is het kwestie van wat te prullen met de layout(kleurtjes,formaat,achtergrond) om die aan te passen aan uw smaak.

Heel erg bedankt! Is het daarnaast mogelijk om de kwadranten een naam te geven in de grafiek? Misschien iets vaags op de achtergrond o.i.d.?

Sorry voor de wat late reactie, maar dit is perfect. Wederom de vraag; hoe heb je dat zo gekregen?

Heel erg bedankt!

Hoi,
Tabblad invoegen -> vormen, dan uw vorm kiezen, met de cursor in de grafiek linker klik , nadien weer lopen prullen met kleur, formaat enz.

Goedemorgen!

Ik loop toch nog vast wanneer ik de gegevens wil invoeren. Ik wil de bel grafiek toepassen, maar mijn cirkels komen niet op de juiste plek. Wat is de correcte manier om deze gegevens te selecteren en in te voegen?

Alvast bedankt!!

Hoi,
Als ik uw vraag goed begrijp

Eerst van links naar rechts A1 -> A2 -> A3 dan pijltje naar beneden

Sorry voor de onduidelijkheid. Ben echt een leek op het gebied van Excel.

Ik open een bel grafiek dan klik ik op de lege tabel en selecteer 'gegevens selecteren'. Dan opent er een menuutje en daar moet ik dan gegevens toevoegen, maar dan ik krijg de bellen op hele andere plaatsen..

Hoi,
Bennet terug.
Ik kan van hier niet zien wat je fout doet.
In het menutje heb je 2 pijlen; klik een in het midden op rijen omdraaien, krijg je dan het gewenste reultaat?

Ook dan krijg ik het niet zoals in jouw voorbeeld. Sorry voor de vele vragen, maar zou je misschien nog eens stapsgewijs uit kunnen leggen hoe jij dit voor elkaar gekregen hebt.

Hoi,
Probeer het eens zo:
Toevoegen of bewerken zijn dezelfde handelingen
Stap1.png
Stap 2.png

Volgens mij is alles gelukt. Heel erg bedankt!! Ik ga er verder mee aan de slag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan