prism 802.11g (3890)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekking

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Berichten
399
Ik wil draadloos verbinding maken met een Prism 802.11g Wireless Adapter.
Ik heb een Linksys WRT 54G router met WPA TKIP beveiliging.
Klik ik nu op draaloze netwerkverbinding dan staat er wel Automatisch bij mijn netwerk omdat ik de netwerksleutel heb ingevuld maar toch is er geen verbinding.
Hoe moet ik dit regelen of kan ik beter een usb draadloze netwerkkaart kopen?
 
Nee je hoeft zeker geen usb netwerkadapter te kopen. sterker nog, ik raad je dat af. Mijn ervaring is dat usb adapters meestal een slechte ontvangst hebben.

als je op je netwerk dubbelklikt in het draadloze netwerken venster, maakt ie wel verbinding?
of maakt ie geen verbinding na het opstarten van windows?

misschien dat de netwerkadapter zelf niet staat ingesteld op automatisch verbinding maken. ik ga bij het volgende ervan uit dat je windows xp hebt. bij windows vista is het stappenplan iets anders
Je moet even bij netwerkverbindingen kijken in het configuratiescherm. daarna rechtsklik op de draadloze adapter->kies eigenschappen->tabblad draadloze netwerken->onder voorkeursnetwerken selecteer je netwerk en druk eigenschappen->tabblad verbinding->'verbinding met dit draadloos netwerk maken als het binnen bereik is' aanvinken.

als dit al aangevinkt is, dan is dat het probleem dus niet en moet je wat specifieker je probleem omschrijven. en ook je besturingssysteem vermelden. hoe maak je normaal altijd verbinding? heeft het (n)ooit gewerkt?

het feit dat er verder nog 0 reacties op je probleem zijn gekomen maakt toch al duidelijk dat je niet volledig bent met het omschrijven van je probleem. helaas zie ik je bericht nu pas. maar men kan alleen maar raden wat je probleem precies is en daar heb je niks aan. volgens mij staat dit ook in het verkeerde deelforum. moet eigenlijk onder netwerk->draadloze netwerken staan
 
Laatst bewerkt:
Het bleek dat de prism niet overweg kon met de WPA beveiliging ingesteld
op de router.
Ik heb nu een draadloze adapter en alles werkt prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan