Privacy- en Cookieverklaring

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickGAE

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Ik heb een website waar ik een inlogsysteem op heb, ook heb in een intro/splashpagina.
Hoe kan ik hier gratis en makelijk een Privacy- en Cookieverklaring voor maken? Is er niet iets van een generator voor?

Technisch gezien is het meestal niet zo moeilijk om een privacy en/of cookieverklaring aan een site toe te voegen. Hoe dat precies moet is afhankelijk van hoe je website is opgezet. Vraag eens advies bij je webdesigner.

Het juridisch stuk van de privacy- en/of cookieverklaring is een heel ander verhaal. Dit kun je in principe wel knippen en plakken van een andere bron, maar daarmee loop je juridisch gezien een risico als blijkt dat het gekopieerde toch niet helemaal niet van toepassing was of dat het jouw rechten onvoldoende beschermd. Mijn advies op basis van hetgeen ik nu op je site kan zien. Je verwerkt geen persoonsgegevens dus een privacyverklaring is al niet echt dringend nodig. En aangezien de minister nog steeds geen duidelijkheid heeft geschapen rondom de cookie wetgeving zeg ik. Laat weg die melding.

Ik heb een inlogsysteem en intro pagina? Die slaan cookies op.
Is voor dat inlogsysteem ook geen privacypagina nodig?

Leuk allemaal, maar is juridisch gezien moeilijke materie. Complicerende factor hierbij is dat de informatie die je vind vaak gericht is op bedrijven en jouw website is niet bedrijfsmatig opgezet. Dus dan gelden ook weer heel andere regels. Aangezien het voor de hobby is zou ik het kostenvoordelig oplossen door niks met die cookiemelding te doen. En stel een simpele privacyverklaring op met een link op de frontpage. Verklaring kan iets bevatten dat aangeeft dat je alleen de gegevens bewaard voor de gebruiker om in te kunnen loggen. Tenminste als dit is waar je de informtie gebruikt. Moet het uitgebreider dan zul je toch echt een jurist moeten inschakelen.

Is dit voldoende?
Privacyverklaring
Firework4000 bewaart de persoonlijke gegevens die u invult op de website voor het gebruikersaccount op de site. Deze gegevens worden opgeslagen op de website en niet verstrekt aan derden.

Cookieverklaring
Firework4000 slaat cookies op op uw computer voor het gebruik van de intropagina en het inlogsysteem. Ook kunnen derden (zoals bijv. YouTube via een YouTube video op de site) cookies opslaan op uw computer. Cookies zijn kleine tekstbestanden die gegevens bijhouden, een cookie zorgt er bijvoorbeeld voor dat u ingelogd blijft en dat de intropagina niet steeds terug komt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan