• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

PrivaSub SelectionChange

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert Bouwmeeste

Verenigingslid
Lid geworden
28 nov 2007
Hoi,

Ik wil graag met een SelectionChange een waarde uit een geselecteerde cel binnen de range Q8 t/m Q30 kunnen kiezen. Die waarde moet dan in een andere cel gezet (Q6) worden gezet zodat ik er weer mee verder kan.

Ik heb nu deze code:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

Range("q6").Value = Target.Value

End Sub

Dat werkt wel maar reageert (logisch) op iedere selectiewijziging op het hele werkblad. Hoe kan ik bereiken dat er alleen gereageerd wordt als de selectie binnen de range Q8 t/m Q30 plaatsvindt?

Dank alvast!

Bijlagen

Zo:
Code:
    If Not Intersect(Target, Range("Q8:Q30")) Is Nothing Then
        If Target <> "" Then Range("Q6").Value = Target.Value
    End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Ger B zei:
Die waarde moet dan in een andere cel gezet (Q6) worden gezet zodat ik er weer mee verder kan.

Wat wil je met de dubbele waarde doen dan ?

Om een foutmelding te voorkomen.
Code:
  If Not Intersect(Target, Range("Q8:Q30")) Is Nothing And Target.Count = 1 Then Range("Q6") = IIf(Target = "", Range("Q6"), Target)
End Sub

@snb

In "Q6" komt uiteindelijk de gekozen map te staan. Daar ga ik uiteindelijk een bestand naar toe kopiëren, maar pas na een aantal beslismomenten (met Messageboxes) Dat kan ook makkelijker maar is voor mij beter te volgen zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan