Elleon1971
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 aug 2011
- Berichten
- 12
Beste allemaal,
Voor een werkrooster wil ik graag op één tabblad de namen van alle medewerkers bijhouden, in de bijlage op tabblad "Namen". In dit bestand staan alleen fictieve namen. Vervolgens wil ik graag op een ander tabblad deze namen alfabetisch gerangschikt hebben. Dat lukt wel, zie tabblad "Namen + Uren" maar op dit tabblad staat achter de namen nog andere data, in dit voorbeeld het aantal maandelijkse contracturen. Wat ik graag wil, is dat als ik op het tabblad "Namen" een nieuwe medewerker toevoeg onder aan de lijst, bijvoorbeeld "Keesen, Kees", deze nieuwe medewerker op het tabbald "Namen + Uren" verschijnt, alfabetisch gerangschikt en dat de uren in kolom C bij de juiste medewerker blijven staan. Het resultaat zoals het zou moeten worden, staat op tabblad "Resultaat". Uiteraard is het ook de bedoeling dat als ik een medewerker verwijder op het tabblad "Namen", zijn naam en zijn contracturen automatisch verwijderd worden.
Nou heb ik dit al geprobeerd met deze VBA-code op tabblad "Namen + Uren VBA":
Het resultaat van deze code is dat de nieuwe naam wel alfabetisch gerangschikt wordt maar dat de contracturen niet mee verschuiven.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groeten, Leo.
Voor een werkrooster wil ik graag op één tabblad de namen van alle medewerkers bijhouden, in de bijlage op tabblad "Namen". In dit bestand staan alleen fictieve namen. Vervolgens wil ik graag op een ander tabblad deze namen alfabetisch gerangschikt hebben. Dat lukt wel, zie tabblad "Namen + Uren" maar op dit tabblad staat achter de namen nog andere data, in dit voorbeeld het aantal maandelijkse contracturen. Wat ik graag wil, is dat als ik op het tabblad "Namen" een nieuwe medewerker toevoeg onder aan de lijst, bijvoorbeeld "Keesen, Kees", deze nieuwe medewerker op het tabbald "Namen + Uren" verschijnt, alfabetisch gerangschikt en dat de uren in kolom C bij de juiste medewerker blijven staan. Het resultaat zoals het zou moeten worden, staat op tabblad "Resultaat". Uiteraard is het ook de bedoeling dat als ik een medewerker verwijder op het tabblad "Namen", zijn naam en zijn contracturen automatisch verwijderd worden.
Nou heb ik dit al geprobeerd met deze VBA-code op tabblad "Namen + Uren VBA":
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
'Zodra u de laatste kolom heeft ingevoerd, dan wordt de lijst
'gesorteerd en gaat de cursor naar de volgende lege cel in kolom B.
If Intersect(Target, Range("B2:B21")) Is Nothing Then Exit Sub
Range("B2:C21").Select
Selection.Sort _
Key1:=Range("B2"), Order1:=xlAscending, _
Header:=xlYes, OrderCustom:=1, _
MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom
Range("B65536").End(xlUp).Offset(1, 0).Select
End Sub
Het resultaat van deze code is dat de nieuwe naam wel alfabetisch gerangschikt wordt maar dat de contracturen niet mee verschuiven.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groeten, Leo.
Bijlagen
Laatst bewerkt: