Prive pagina op website met wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

basflash

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2008
Hallo,

Ik wil graag een prive pagina op mijn web site met wachtwoord en dat er bijvoorbeeld functies zijn zoals: Admin en medewerker ofzo
dus met bepaalde mogelijk heden maar ik weet niet hoe ik dat kan doen
Wie weet het wel?

Mvg Bas

Laatst bewerkt:
pontoe,

We zijn hier een nederlands forum, dus de antwoorden dienen ook in het nederlands gegeven te worden.
En aan je postgeschiedenis te zien, kan je het wel. :)

oke dan :P ik heb mijn eigen code weer:

dit stuk moet tussen de head tags (<head>hier tussenin dus</head>)
HTML:
<!-- Begin
function Login(){
var done=0;
var username=document.login.username.value;
username=username.toLowerCase();
var password=document.login.password.value;
password=password.toLowerCase();
if (username=="naam1" && password=="wachtwoord1") { window.location="twodescphotos1.php"; done=1; }
if (username=="naam2" && password=="wachtwoord2") { window.location="twodescphotos1.php"; done=1; }
if (username=="naam3" && password=="wachtwoord3") { window.location="twodescphotos1.php"; done=1; }
if (done==0) { alert("Je inlogdetails kloppen niet!"); }
}
// End -->
</script>

en dit stuk tussen de <Body> tags:
HTML:
<form name="login">
<table width="225" border="1" cellpadding="3">
<tr><td colspan="2"><center><font size="+2"><b>Log in!</b></font></center></td></tr>
<tr><td>gebruikersnaam:</td><td><input name="username" 
                               ></td></tr>
<tr><td>wachtwoord:</td><td><input name="password" 
                                type=password 
                                ></td></tr>
<tr><td colspan="2" align="middle"><input type="button" value="Login!" onclick="Login()"></td></tr>
</table>
</form>

als je nu accounts en wachtwoorden toe wilt voegen, moet je bij het eerste stuk deze regel toevoegen:
HTML:
if (username=="naam1" && password=="wachtwoord1") { window.location="twodescphotos1.php"; done=1; }
vlak achter die andere regels die er ook zo uit zien.
HTML:
username=="naam1"
naam1 verander je in de gebruikersnaam voor gebruiker 1.
HTML:
password=="wachtwoord1"
wachtwoord1 verander je in de gebruikersnaam voor gebruiker 1

enzovoorts, enzovoorts! op deze manier kun je al je gebruikers toevoegen. ik weet nog geen manier om accounts automatisch aan te laten maken, behalve een mailform waar je een 'verzoek' mee kunt versturen om een account aan te maken!

waarschuwing: je kunt hiermee de wachtwoorden erg makkelijk zien in de broncode, dus ik zou de pagina coderen met een programma als 'http://www.designerwiz.com/mf.htm?http&&&www.designerwiz.com/generator/encryptHTML.htm'

Php

Je zou ook php kunnen gebruiken en als je jezelf kan registreren dan in combinatie met mysql kijk is op phphulp.nl zat tut's en scripts en anders ff de taal leren

- Web Maker -

Wordt er niet echt wijzer van. Maar op die beveiligde pagina wil ik dan mijn externe harde schijf plaatsen zodat ik overal ter wereld bestanden er kan op toevoegen en gebruiken weten jullie hoe ik dat doe in frontpage?

dan zou je computer denk ik wel full-time online moeten zijn, tenzij je gewoon ergens een website begint (bijvoorbeeld lycos), waar je gewoon je spullen naartoe upload. bedoel je zoiets? dan zijn er hier op het forum denk ik genoeg die je kunnen uitleggen hoe je ervoor zorgt dat alleen jij de spullen ervan kunt uploaden/downloaden. ik weet alleen niet hoe je zo'n lijst zou maken met alles wat er op de server staat, maar je kunt ook direct vanaf de site van je host naar ftp gaan, en daar het bestand downloaden/uploaden. dat is het makkelijkst denk ik, maar dan heb je niet je harde schijf erop.

Ik heb 1 pc die altijd online is voor bijvoorbeeld de printer maar ook mijn hardeschijf zit daar op aangesloten dus die is altijd online. En ik wil gewoon zo'n lijst in die prive pagina. Dus zeg maar de lijst van alle mappen op mijn harde schijf

Laatst bewerkt:
dan moet je een hdd nemen die je op je netwerk aan kan sluiten(direct op je router) dan heeft ie altijd verbinding met internet. dan maak je een vpn naar je hdd toe en kan zolang je dat op een usb stick heb staan of op een laptop altijd verdinding maken met je hdd. zonder site of je maakt er een ftp verbinding naar toe(weet zkkr of dat kan maar dacht het wel)

Mvg,
killer bee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan