Pro naast Home

Status
Niet open voor verdere reacties.

SamSungDe2e

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Hoi.
Ik heb op mijn computer xp home staan, maar wil ook graag professional er naast.
Mijn eerste vraag is dus: kàn dat?
En de tweede: Hoe? Is er een bepaalde volgorde waarin je ze moet installeren?
Zoja, ik hoop het niet want ik heb veel documenten op mijn home staan :confused:.

Van allebei heb ik de cd, etc.

Alvast bedankt ^.^

Je zult eerst een lege partitie van voldoende grootte moeten hebben of een (lege) extra harde schijf om het op te installeren.

Je kunt het niet op dezelfde partitie installeren waar nu (al) Home staat, anders wordt er van alles en nog wat overschreven.

Let ook op dat je geen upgrade doet van Windows Home maar een volledig nieuwe installatie van XP Professional (op die lege partitie of lege harde schijf waar ik het zojuist al over had).

Zodra dat gelukt is, dan zouden beide besturingssystemen in het opstartmenu moeten verschijnen. Enige waar je nog mee moet uitkijken is het installeren van gebruikerssoftware die negeert waar je Windows hebt geïnstalleerd en toch (altijd) op de C: schijf wil installeren (waar nu Windows Home staat met de gebruikerssoftware die je dáár geïnstalleerd had).

Tijs.

Ze kunnen makkelijk naast elkaar staan, je hebt home er al opstaan.
Pro moet je dan op een andere partitie of hd ernaast installeren.

Na de instal, krijg je na een herstart een bootmenu waarin je kan kiezen tussen home/pro

ok, ik heb al een partitie, maar moet die ook in FAT32 of NTFS ofzo geformatteerd zijn?
ik heb het al eens geprobeerd, andersom, maar toen waren alle windows-bestanden en documenten verwijderd.
Maar dat was misschien ook omdat ie al kapot was :\.

En daarom staat windows Home ook op een I-schijf, dus dat probleem met C heb ik niet =). Als ik hem daarop installeer..

Als ik mijn Windows XP er opnieuw op zet, dan staat er bij mij altijd dat ie 'm als NTFS formatteerd. Ik denk daarom dat het inderdaad een NTFS partitie moet worden. Sorry als ik je verkeerd begrijp!

Met vriendelijke groet,

~Hannibal392~

Nee hoor, bedankt voor de tips, etc. ^.^

Ik weet nu alles wat ik wilde weten, dus de boel is opgelost ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan