Probleem aanlsuiten Zalman koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

liketofly

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Goedendag,

Ik heb in mijn pc een GeForce 8600GT zitten. De standaard koeler maakte een hoop herrie dus een andere aangeschaft.
Het is de Zalman VF900CU geworden. Nu zit ik na monteren met het volgende probleem.

Het draadje wat uit de koeler komt heeft 3 kleuren (zwart/rood/wit). De aansluiting op mijn moederbord heeft ook 3 aansluitingen. Ik heb de koeler direct aangesloten op het moederbord en niet zoals in de oude situatie, eerst op de videokaart en daarna naar het moederbord. Dit kan helaas niet omdat op de videokaart maar 2 aansluitpuntjes zijn ipv 3..

Oude situatie: Koeler met 2 draadjes, deze via de videokaart zelf aangesloten en doorgelust naar moederbord via ook 2 draadjes.

Is er een verloop, moet ik iets anders aanpassen, of kan mijn videokaart gewoon niet met 3 draadjes overweg?

HELP?!

Alvast mijn dank

de kabel hoeft niet perse aangesloten te worden op je videokaart, als ik het goed heb staat er in de handleiding ook een stuk over het aansluiten van de koeler op je moederbord.

Ik zelf heb de zelfde videokaart met een iets ouder type koeler en de kabel die jij beschrijft zit bij mij ook op mijn moederbord, geen problemen zolang de bladen maar draaien en de koeler koelt ;)

Helaas krijg ik geen stroom uit die 3 staafjes. Of misschien is de nieuwe koeler wel kapot doordat ik hem eerder verkeerd aangesloten heb. Draaien heeft hij helaas nooit gedaan.
Bijkomend probleem is dat mijn pc nu helemaal niet meer aangaat. Ik vrees voor een kortsluiting ergens.

Iemand een idee wat ik nog kan doen?

Sluit de oude koeler eens aan op de videokaart (dus gewoon los)
Dan gaat als het goed is die koeler draaien en moet je systeem gewoon opstarten.

is geen oplossing, maar je moet ergens beginnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan