Probleem aansluiten tv-kpn digitenne

Status
Niet open voor verdere reacties.

JDR038

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Ik heb een probleem met mijn beeld tijdens het aansluiten van de tv.
Ik heb een nieuwe tv gekocht de samsung le32d550.
Deze wil ik aansluiten op de kpn digitenne ontvanger topfield tf6000cok.

De tv is zo aangesloten maar het beeld zit heel veel ruis in.
Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Al wel gehoord over de hdmi kabel ma daar zit geen aansluiting van in de digitale ontvanger. Wel zit er in de tv een gleuf voor de insteekkkaart(CI+), zou daarmee het probleem op te lossen zijn?

Alvast bedankt

Ten eerste is Digitenne geen hd-TV, hetgeen betekend dat je op een fatsoenlijk tv altijd ruis gaat zien. Hoe beter de televisie, hoe duidelijker het ruis. Volgens het plaatje heb je antenne van tv verbonden met iets op je topfield ontvanger en dat begrijp ik niet. In feite sluit je alleen de digitenne antenne aan op je digitenne ontvanger, en je verbindt het digitenne ontvanger via scart kabel met je televisie. Maar je kan proberen, je digitenne antenne rechtstreeks op je televisie toestel aan te sluiten. Sommige tv zenders moeten zonder decoderkaart ontvangbaar zijn. Hier is het bij voorbeeld Nederland 1 t/m 3 en RTV West. Zie je wat, dan weet je gelijk of er een digitenne ontvanger is ingebouwd in he televisie toestel.

En CI Interface kan je dan later nog kopen.

Nee de antenne van de tv is nergens op verbonden ik wijs hem aan emt een pijl zodat men ziet dat die nergens op aangesloten is daar zit niks in. gwn allebei de apparaten hebben stroom en dan heb ik de ontvanger met de tv verbonden via een scart kabel en het beeld is niet super terwijl het een vrij nieuwe tv is.
en volgens mij kan er geen hdmi stekker in.

En, zoals ik heb omschreven, proberen zonder decoderkaart TV te kijken?

U bedoelt via de antenne kabel..
Dat gaat niet tv staat op zolder en is van een vriendin die zijn tijd terug overgegaan op die digitale bende:P dus nu nergens in het huis meer kabels alleen maar digitale tv dus dat kastje en meer niet

kan het mis hebben.
maar op dat kpn kastje sluit je toch een losse antenne aan die er bijgeleverd is.

kan het mis hebben.
maar op dat kpn kastje sluit je toch een losse antenne aan die er bijgeleverd is.

Klopt en deze is er op aangesloten maar nog steeds zelfde probleem.
maar wat anders... als ik bv een ci+ module haal van kpn en die erin doen dan heb ik de ontvanger en dat kastje niet meer nodig toch?
Is het beeld dan beter of heb ik dan alsnog een antennekabel nodig?

Bij een CI+ module heb je een zelfde antenne als met het huidige kastje en voor de beeldkwaliteit maakt het niet uit.
Het is alleen maar handiger omdat je dan dat kastje niet meer hebt en de bediening gewoon via de afstandsbediening van je TV gaat.

Je kan ook gewoon een DVB-T antenne kopen voor digitenne en dan kijken hoe het werkt.

Ik heb een iets nieuwer model dan jij, maar bij mij moet ik de scart op het digitenne kastje aansluiten op de onderste scart en niet op de bovenste, hier heb ik in het verleden al eens problemen mee gehad. Bij mij staat er bij de bovenste scart ook "vcr" (videocassetterecorder) naast en bij de onderste scart staat bij mij "tv".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan