Probleem Ad-ware en Windows98 SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Heb Windows98 SE en krijg Ad-aware (aaw6181.exe = geschikt voor div.OS's w.o. 98SE) niet geinstalleerd.
Zelfs een fatale uitzondering gemeld gekregen.
Na opstart, AAW ge-uninstalleerd en alles weer oke.
Maar ik wil toch wel graag een vergelijkbaar programma op de PC hebben. Welk ?

Geplaatst door Caspar107

Vergelijkbaar programma, maar al enige tijd niet helemaal up to date (volgens mij)[/url]

laatste update

2003-08-14

Hijacker
++ DaRu.Revolto ++ IGetNet.SearchClear + SearchAndBrowse ++ SlawSearch ++ CoolWWWSearch.WinSearch + CoolWWWSearch ++ Unknown + ToolbarCC
Spyware
+ EAcceleration + Network Essentials.ScBar + CommonName
Malware
++ TotalVelocity.MemoryMeter
Dialer
++ Central24.AntiSpy.SecurityTipps ++ Unkown (18) ++ Unkown Type2 (2) + Direct-Dialer (27) + InterSys (8) + Hi Speed I.S.C. (6) + Domestic Germany(1) + Dialer_XX(2)
Usage tracks
++ AceHTML 5 ++ cam2pc ++ FileZilla ++ RegAlyzer ++ SoftPerfect Network Scanner ++ Xoology Coda

;)

Ad-aware is ook wat traag.
Gebruik (zie links/tips):
- Spywareblaster (regelmatig updaten!) en
- S&D (Spyboot Search & Distroy). Deze ook regelmatig updaten.
S&D doet wat Ad-aware doet, alleen werkt wat sneller!

Falco

Misschien is wat voor Yari, Peter, ik heb het al gedaan.
Om eerlijk te zijn soms denk ik dat ik ook S&D eraf kan gooien.
Tijdens "surfen" gebruik ik Norton Internet Security, Spywareblaster (staat aan denk ik) en SpyStopper (deze staat aan voor 100%).
Na het surfen gebruik ik een klein progje: Disk Cleaner.
Als ik Disk Cleaner gebruik (de boel laat cleanen) is geen programma: Ad-Aware of S&D dat 1 spyware kan vinden!
Ad-aware vond ik traag (met WinME) tijdens scannen van het Restore (systeem herstel) mapje.

Grtz ;)
Falco

Geplaatst door falconetti

Ad-aware vond ik traag (met WinME) tijdens scannen van het Restore (systeem herstel) mapje.

Hoi Falco,

Het heeft ook weinig zin om deze te scannen, en als je de Quick scan gebruikt wordt die ook niet meegenomen.
Maar als je SpywareBlaster gebruikt is het inderdaad zo, dat er nog maar heel weinig spyware doorheen weet te dringen.

Groetjes,

Pieter

Dus is spyware nooit 100 % tegen te houden, begrijp ik uit al deze reacties. Hoewel, is het niet zo dat spyware vooral binnen komt met progjes als Kazaa ? M.a.w. deze dan maar niet (meer) gebruiken.

Kaaza een keer geprobeerd, werd gek van de zooi die binnenkwam. Laatste restanten nog half jaar later uit register moeten gooien. Schijnt tegenwoordig met lightversie minder te zijn.

Waar werd je dan precies gek van. Wat ging fout of werkte niet of minder.

Yari, ik denk dat Andre bedoelt wat “rommel” dat binnenkwam. Zeg maar, wat spyware (etc). Tegen deze heb ik Diet Kazaa (hier te downloaden): http://www.zdnet.nl/downl.cfm?id=23671
Het is een soort tussenbuffer.
Op dit moment heb ik de nieuwste Kazaa erop maar = het werkt vrij slecht en ik bedoel dus traag. Volgens het nieuws zijn op dit moment ook minder gebruikers. Dat weet ik niet. Maar op dit moment is vrij traag met erg veel:
-Meer bronnen zoeken of..
-In wachtrij…
Wat opvallend is ook: als je niet goed kijkt (tot aan het einde van de beschrijving), je krijgt andere bestanden. Sommige debielen geven een andere naam aan het bestand. Ook zijn soms virussen verstopt in een bestand. Mijn regel = alles scannen op virussen en spyware direct na het downloaden.

Grtz
Falco

Falconetti zegt precies wat ik bedoelde. Spyware (veel!) en virus op de koop toe. Succes verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan