probleem ADSL USB modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nico vd Klugt

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2001
Ik ga het zo langzamerhand opgeven. Ik maak gebruik van een USB ADSL modem (Speedtouch, zo'n groene). Sinds een tijd heb grote problemen met een zeer frequent uitvallende en zeer traag opstartende verbinding. Zo'n 10 minuten wachten tot beide lampjes branden is niets. Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd (nieuwe modemdrivers, upgrade van W98SE naar XP Home, diverse helpdesks), niets hielp. Ik heb de modem op een laptop op dezelfde verbinding geprobeerd en het werkte perfect. Het ligt hem dus aan de PC. Ik voeg een AIDA report bij. Wie kan mij vertellen waar de schoen wringt?

rotmodem

Het lijkt mij erop dat je modem kapot is. ik heb namelijk exact dezelfde problemen met exact hetzelfde modem gehad. er zijn behoorlijk wat problemen met dit modem, het is gewoon een K...Tmodem. Als je 'm minder dan een jaar geleden hebt gehad bij je abonnement kan je gewoon een nieuwe krijgen van de KPN via je provider. Heb ik ook gehad.

Jelle

Ik zal niet zeggen dat het niet zo is maar het lijkt me raar dat het modem kapot is als deze wel werkt op de laptop

Laatst bewerkt:
Het bestand was inderdaad te groot. Ik heb het een beetje uitgedund. Herkansing. En de modem zelf werkt volgens mij nog goed. Ik het het op een andere PC geprobeerd.

Bijlagen

Dit kan zoveel oorzaken hebben, maar begin eens met het legen van de map temp, controleren op virussen, spyware.

Spyware kan vaak de boosdoender zijn van zoiets.

Breng anders eens een bezoekje aan deze thread.

Greetz Patrick

Thanks, maar dat gebeurt al regelmatig. Norton AV, Ad-aware en Spybot wisselen elkaar regelmatig af. Ik las ook in een thread dat een VIA chipset op het moederbord niet zo lekker zou samenwerken met een USB modem. Heeft iemand daar wellicht ervaring mee?

Het probleem heeft zich opgelost met de aanschaf van een nieuwe PC (P4 2.8, 512 MB RAM en moderne USB settings). In het oude beestje zaten waarschijnlijk toch te veel obstakels. Bedankt voor de suggesties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan