probleem adsl verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

hildeboschloo

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2005
Beste mensen

ik heb het volgende probleem

vandaag heb ik door een monteur draadloos adsl laten aansluiten (met de hoop geen problemen te krijgen) maar nu heb ik het volgende probleem.

De adsl op mijn laptop doet het prima, maar via mijn vaste computer doet de adsl het alleen als ik met mijn laptop ook ook online ben. zodra ik hem afsluit stopt mijn verbinding met de vaste computer ook.

Hoe moet ik dit oplossen??
Wil namelijk graag onafhankelijk van elkaar internetten!

hopelijk kent iemand dit probleem

alvast bedankt
groetjes Hilde

Misschien moet je toch iets meer informatie voor het forum ter beschikking stellen zoals welk type modem/router,abbo etc.

Ik vermoed dat je aansluiting rechtstreeks naar de laptop gaat en dat daar via "Internet delen" of een proxyserver de aansluiting wordt gedeeld.
Als je onafhankelijk van de laptop wilt internetten op de vaste pc, zou je er een router tussen moeten plaatsen.

Het gaat om een Wireless USB adapter. ( SpeedTouch 120) Deze zit op mijn vaste computer. Deze computer draait op windows 98.

Mijn laptop maakt gebruikt van een Wireless pc card
(SpeedTouch 110)
Mijn laptop draait op windows xp home
Het klopt trouwens niet helemaal, als ik mijn laptop offline haal, doet hij het nog wel even, maar ik kan hem niet meer opnieuw online krijgen.

Wat ook raar is, is dat de computer wel aangeeft dat hij verbinding heeft met de modem.
Je kunt wel zien dat hij vol 'bereik' heeft, maar dan geeft hij aan dat hij de server niet kan vinden.

Het lijkt er een beetje op dat de vaste computer de laptop nodig heeft om 'op te starten' daarna kan hij het zelf weer aan.

Als de de computer heb uitgezet en daarna weer opstart doet het internet het weer niet.

Ik denk dat het probleem veroorzaakt zou kunnen worden door de usb/W98 combinatie want die erg gevoelig.

Kun je eens kijken welke gegevens je krijgt als je alleen de W98 computer opstart door in dos het commando winipcfg in te tikken en dit te plaatsen en op het forum

ik krijg een scherm IP-configuratie

PPP Adapter.
adapteradres: 44-45-53-54-00-00
IP-adres: 0.0.0.0.
subnetmasker 0.0.0.0.
standaardgateway

heb je hier genoeg aan?

oké, heb net de help service van kpn aan de telefoon gehad. Deze zei dat het een bijzonder probleem was, wat 1 keer eerder voor was gekomen, maar hij wist de oplossing nog niet en zal mij binnen 3 werkdagen weer terugbellen.

Ik zal proberen het probleem te bewoorden (ookal snap ik er ook weinig van). mischien vinden jullie het intressant.

Ik moest van die man ook id. in dos dat woord invoeren. Ik moest van PPP adapter, Wireless apater maken.
Daarna moest ik naar de site van SpeedTouch?? via zo'n code? en daar kon je dus op zien welke computers er allemaal waren 'aangemeld'? via een speciale unieke code ofzoiets? Daar behoorde dus 2 van die codes te staan (voor beide computers) maar er stond er maar 1 (waarschijnlijk alleen die van mijn laptop)
ik moest proberen om een nieuwe pc te 'benoemen' en de unieke code van m'n vast pc in te voeren.
Maar als ik ok druk herkent de site de code niet, of wil hem niet toevoegen.

Hier is het gesprek met die man en mij mee gestopt.

snappen jullie het nog????
ikke niet meer!!!

groetjes Hilde

Geplaatst door hildeboschloo
oké, heb net de help service van kpn aan de telefoon gehad. Deze zei dat het een bijzonder probleem was, wat 1 keer eerder voor was gekomen,
Tuuuurlijk ;)

snappen jullie het nog????
ikke niet meer!!!
Nee, maar ik blijf het wel volgen want ik vind het wel interessant.

Dat je zo internet niet op komt is denk ik wel logisch want overal staan zo ongeveer nullen.wellicht heb je voor heen met een usb modem gewerkt dan wel " ouderwetse inbelmodem.
Je kunt dit gewoon verwijderen.

Werk je met een Speedtouch 570 als ethernetmodem ?

Geplaatst door hildeboschloo

Daarna moest ik naar de site van SpeedTouch?? via zo'n code? en daar kon je dus op zien welke computers er allemaal waren 'aangemeld'? via een speciale unieke code ofzoiets? Daar behoorde dus 2 van die codes te staan (voor beide computers) maar er stond er maar 1 (waarschijnlijk alleen die van mijn laptop)
groetjes Hilde

Die site is de web-interface van het modem en die unieke codes zullen de ip adressen van laptop en pc zijn. Maar het gekke vind ik dat je die in je modem moet invoeren?? Wat waren dat voor nummers; zoiets als: 192.168.1.100 o.i.d.?

Wat de KPN persoon bedoelde is waarschijnlijk de code 10.0.0.138 maw de toegang tot je modem/router.

ja die toegang tot de modem moest in id. intikken. Maar het ik dus juist grappig, dat hij wel aangeeft dat hij in verbinding staat met de modem.

Ook moest ik id. die ander soort codes invoeren, maar dan wel ook combinaties met letters erin.

zoiets als:
00:10:R1:C8: enz.

volgens mij zijn die codes geen ip adressen, maar dat weet ik niet zeker.

en die SpeedTouch 570 is een draadloos modem

ja precies ja

en dan had ik er daar 2 van nodig ofzo? één van mijn laptop en één van de vaste pc.

en hij herkent alleen die van de laptop????
zoals ik het begreep

Zo'n MAC adres (Of hardware adres) is een uniek nummer dat de fabrikant aan een apparaat, in dit geval jouw netwerkadapters, geeft. En die kun je tevens gebruiken om een draadloos netwerk te beveiligen. Met het programmaatje Everest kun je achterhalen welk MAC adres aan een apparaat gekoppeld is. Misschien kun je checken of je het juiste nummer had. Everest kun je hier downloaden. (Klein maar oh zo handig progje..)
Misschien dat Upsidaisy ook nog goede suggesties heeft. Die is volgens mij wat meer thuis in dit soort netwerk toestanden. Lees het morgen wel.

ik moest ook van die kpn man ergens kijken in de computer waar deze mac code stond. Die hebben we toen gevonden. En die moest ik dan op die site van SpeedTouch invoeren??

maar dan accepteerde die site deze computer dus niet.

maar ik zal is ff kijken wat dat programmatje aangeeft.

hé inderdaad relaxt programmatje.
kun je alles mooi snel opzoeken.

ik ga morgen meteen instaleren op m'n vast pc.
ff kijken wat hij allemaal te zeggen heeft.

bedankt voor zover voor alle reacties

maar het probleem blijft vaag vinden jullie niet!?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan