Probleem! afzenders Email

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marinda19

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2008
Hoi,

Ik verwacht een e-mail over de uitslag van een sollicitatiegesprek en die krijg ik niet binnen op mijn e-mail. Het betreffende emailadres staat NIET bij geblokkeerde afzenders.
Ik heb het emailadres toegeveogd bij Veilige Afzenders, in 1e instantie voegt hij hem toe en zie je hem in de lijst staan. Op het moment dat je Veilige Afzenders weer heropent, staat hij er niet meer tussen. Hoe kan ik dit oplossen? want hij moet gewoon toegevoegd worden aan veilige afzenders. Want heb al contact gehad met het bedrijf, en heeft het al meerdere keren verstuurd, met mij aan de telefoon hangend.

Weet iemand hoe die mij kan helpen?

Groetjes!

Laatst bewerkt:
Het zou handig zijn als u de applicatie of e-mail service provider even zou opnoemen zodat wij mee kunnen kijken.

Laatst bewerkt:
Hier (in Firefox) heb ik geen problemen.

Wat ik zou doen is het volgende:
a. Eerst nakijken of er iets staat van het e-mail domein van dat bedrijf bij Geblokkeerde afzenders. Indien daar aanwezig: Aanklikken en verwijderen uit de lijst.
b. Daarna in Veilige afzenders het hele e-mail domein toevoegen van het bedrijf. Dus stel dat het bedrijf microsoft.com als e-mail domein heeft, dan toevoegen: @microsoft.com

PS: Als een e-mail adres niet op lijst Veilige afzenders en ook niet op de lijst Geblokkeerde afzenders staat, dan komt (mogelijk) ongewenste mail (spam- etc.) die daar vandaan komt in de map Ongewenst te staan. Dergelijke mail komt dus wél aan, maar niet in Postvak IN.
Als een e-mail adres op de lijst Veilige afzenders staat, dan komt (mogelijk) ongewenste mail (spam- etc.) die daar vandaan komt niet in de map Ongewenst te staan maar in Postvak IN.
Alleen van Geblokkeerde afzenders wordt de mail direct verwijderd (wat bij jou het geval mogelijk aan de hand is). Vandaar dat ik bij a. je de lijst met geblokkeerde afzenders nadrukkelijk laat nakijken.

Verder (als bovenstaande al helemaal goed staat en het nog niet werkt) kan het zijn dat er met de mail die verstuurd wordt of je hotmail-account wat aan de hand is. Laat eerst (als test) een bekende van je een e-mail sturen. Als die aankomt in Postvak IN, dan zal er met je hotmail-account niets aan de hand zijn. Dan blijft alleen nog de mail die verstuurd wordt vanuit dat bedrijf over (bijv. de te versturen mail te groot voor hotmail, interne afvang bij dat bedrijf zelf van uitgaande e-mails die naar @live.com of @hotmail.com worden verstuurd, mailserver problemen bij dat bedrijf etc.)

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oke. Dankjewel! maar ik heb nu alleen het domein, dus bijv. @microsoft.com toegeveogd aan veilige afzenders, en die blijft wel staan.. maar zorda ik bijv.
geennaam@microsoft.com doe, dna bljift hij er niet in staan.

Maar er komt ook niks binnne bij mij in ongewenst, en ook niet in Postvak In. Dus er is toch een foutje ergens. Ik ga het nogmaals checken.

Bedankt.

Als je een heel e-mail domein hebt toegevoegd aan Vertrouwde afzenders, dan heeft het geen zin om een individuele afzender van hetzelfde e-mail domein toe te voegen. Ik vermoed dat Hotmail daarom die individuele afzender niet 'vasthoudt'.

Kijk ook in de optie "Regels voor het sorteren van nieuwe berichten". Mogelijk staat daar een berichtregel die invloed heeft op nieuw binnengekomen mail van het bedrijf.

Als je alles hebt nagecheckt (incl. de zaken die ik in mijn vorige mail al aangaf en incl. het laten versturen van een mail door een bekende die daarna wél aankomt in Postvak IN), dan is nog steeds niet uit te sluiten dat de afzender een probleem heeft (zie laatste paragraaf van mijn vorige posting).
Ga er dus niet blind vanuit dat het probleem bij jou moet liggen.

Tijs.

Dankjewel. Het is gelukt. Ik heb alleen @microsoft.com ingevuld, en vervolgens contact opgenomen met het bedrijf, en nu kwam er wel de mail van binnen.

nogmaals erg bedankt.

Gr.

Fijn dat het nu werkt.

Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Verplaatst naar de juiste sectie. Heeft niets met messengers te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan