probleem Avi filmpje afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

razortje

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Berichten
85
Hallo allemaal,


Ik heb in 3D tekenprogramma Autodesk Inventor een 3D motor gemaakt. Deze kon ook ronddraaien e.d.

Nou heb ik met Inventor een filmpje gemaakt daarvan, het zogenaamde Render Animation.
Dan gaat hij plaatje voor plaatje het filmpje construeren.

Het filmpje duurt 33 seconden en is 3,64 Gigabyte, 800 x 600 en 60 frames per seconde.
Best een groot filmpje dus maar dat is naar mijn inziens nog niet eens zo raar.

Mijn computer heeft de afgelopen dagen 93 lang uur dit filmpje zitten 'renderen'/construeren en is nu eindelijk klaar.
Het filmpje staat ook in een map op het bureaublad maar ik kan het niet afspelen. In windows media player zegt hij van te voren al een fout.

En met meerdere AVI players lukt het ook niet, ik zie geen enkel beeldje of wat dan ook. Op play drukken doet hij ook niet, want het lijkt net of het programa dan geopend is, maar geen filmpje geopend is. Dus dat er niets af te spelen valt..


Nou heb ik met ©Super Converter het filmpje omgezet naar een MPG bestand, die vervolgens maar 5 mb groot was. En dat filmpje speelt hij prima af !

Ook heb ik hem omgezet van Avi naar Avi, en dan heb ik een soort automatisch verkleinde versie van 5 mb en die speelt hij ook gewoon prima af.
Alleen is de kwaliteit niet zo mooi als het orgineel (denk ik).


Ik wil dus gewoon dat filmpje van 3,64 GB afspelen. Op één of andere manier is het filmpje er wel, anders kan ik het ook niet omzetten. Maar het filmpje zelf afspelen doet hij niet.


Het heeft eigenlijk niet zozeer met Autodesk Inventor te maken want het is meer een probleem met het filmpje (in Windows).






Wat kan ik nog mogelijk proberen om het orginele filmpje af te kunnen spelen?
 
Hey,

mogelijk heb je geen juiste codec om deze te kunnen afspelen..
Als het een MP4, MPEG, AVI of dergelijks is kun je eens FFDShow proberen.
http://www.free-codecs.com/download/FFDShow.htm

Hier zitten veel codecs in voor het afspelen.
Ik denk dat jouw filmpje gecodeerd is met het matroska codec. (extentie mkv). Dit is zeer hoge kwaliteit, maar ook veel mb's.

Ik hoop dat het hiermee lukt.

Succes,
Mathijs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan