Probleem AxtiveX / Symantec

Status
Niet open voor verdere reacties.

noahjazz

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn internet/adsl/explorer. Omdat mijn verbinding continue uit zichzelf verbinding maakt en ik hem daar geen opdracht voorgegeven heb, heb ik het idee dat ik een joekel van een virus ofzo heb.
Ik wilde hem daarom scannen bij Symantec (houscall ziet niks bijmij) maar krijg de volgende melding;
"ActiveX and/or Scripting is not supported or is not enabled"
Nu heb ik alles gedaan om dat aan te passen maar niks helpt. Spybot en Adware zien ook niks en mijn verbinding is ook zeer traag. Met msconfig zie ik ook niks gek (maar dat kan aan mij liggen :-) ).
Weet iemand hoe ik dat ActiveX probleem kan oplossen? Of ben ik de enige met die melding?

Alvast bedankt.
Robin

hoi Tanja,
Bedankt voor de tip maar het heeft helaas ook niet geholpen :-(
Ik heb nu weer een ander probleem; mijn adsl heeft een dramatische "snelheid" (11kbs ipv 768..). Ik ga maar eerst dat probleem oplossen....

Groeten,
Robin

Heb je al bij services gekeken?
start/uitvoeren/msconfig/services/scriptblocking service.
Daar staat bij mij gestopt. Misschien bij jou niet.

Volg de tips van Bennie, hieronder de verklaring van dit probleem.

*klik* Mocht je niet terug kunnen browsen, hier de antwoorden van Saldos.

http://security.symantec.com/sscv6/...ie&venid=sym&plfid=20&pkj=BEURPWFYJOKMFIDPMSV

Dat kan door 3 dingen komen:

1. je moet in internet explorer de java aanzetten.

2. Je moet in internet explorer de activeX aanzetten.

3. zet je firewall helemaal uit en probeer het opnieuw en dan zal het wel zonder probleem lukken.

4. Als je nog steeds een probleem hebt, installeer dan de virtual machine vanaf hier:

http://www.java-virtual-machine.net/download.html

Restart de pc en probeer het opnieuw.

5. heb je nog steeds een probleem doe dan dit:

Ga naar Internet Explorer-extra-internet opties-klik op cookies verwijderen-ok. Klik daarna op bestanden verwijderen-alle offline items verwijderen vink je ook aan-ok. Klik daarna op dezelfde tabblad: instellingen-bestanden weergeven en verwijder alles wat daarin staat. ga daarna naar opjecten weergeven en verwijder ook alles wat daarin staat. Sluit Internet opties af daarna en probeer het opnieuw.

6. Heb je nog steeds een probleem, repareer je Internet explorer dan.

De vorige virus scan had een activeX waar een beveiligingsprobleem in zat, dus die moest weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan