Probleem beeldscherm bij opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kamerrraad

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2012
Beste allemaal,

Ik heb problemen met de monitor (van PC) tijdens het opstarten:
1) Flikkeren van beeldscherm tijdens opstarten. Dit werd na enkele dagen steeds intensiever. Uiteindelijk ook na het intypen van het wachtwoord, en nog even daarna op de desktop.
2) Na installatie van een nieuw beeldscherm was het probleem niet verholpen. Het nieuwe beeldscherm flikkert weliswaar niet, maar wil af en toe überhaupt niet aan tijdens het opstarten. Vaak werkt wachten (minuten, waarna hij plots begint te booten) of stroom van PC eraf en erin... de klassieke PC placebo ;) Als de monitor eenmaal beeld geeft, dan blijft het goed in die computersessie. Probleem zit dus enkel in opstarten.

Zou het kunnen liggen aan:
-Videokaart?
-De poort in de PC, waar de kabel naar de monitor in zit?
-Moederbord??

5 jaar oud. Acer Aspire. Samsung monitor.

Alvast bedankt voor enige suggesties.

Kamerrraad

Laatst bewerkt:
Ik zou meer denken aan stroomvoorziening.
a. De voeding van je pc is te zwak (of richting einde leven)
b. De spanning op de stroomgroep waar je pc en monitor op zijn aangesloten is te laag / teveel (stroomvretende) apparaten erop aangesloten
c. Geen aarding in gebruikte stroomkabels en/of wandcontactdozen/verlengsnoeren

Ikzelf zou in eerste instantie richting a. denken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs

Zeer bedankt voor het antwoord, goede suggesties.
Opties b en c klonken interessant, maar geen oplossing gevonden. Ik zal de PC eens gaan openmaken voor ev. stof ofzo.

Wie weet...

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Stof zal denk ik niet zo spelen Tijs bedoeld dat de voeding van de pc het niet trekt of onderweg is om stuk te gaan.Misschien nog een andere videokaart proberen .

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan