probleem beveiligde kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

smal

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
Berichten
8
hoi,

Ik heb een fototoestel de traveler dc x5 en ik heb een probleem.
Als ik een foto wil maken dan staat er midden in het scherm in het rood 'beveiligde kaart':confused:.
Wie weet wat ik moet doen?
Alvast bedankt :thumb:
 
misschien kent u het systeem van de floppy waarbij je een palletje moet overhalen en dan is hij beveiligd, zo'n systeem zit ook op de SD kaartje in u fototoestel

ik zou het er even uithalen en het palletje omzetten.
 
Dit hebben we al gedaan maar het maakt geen verschil
 
Het is mogelijk dat de beveliging van de SD kaart "lam" is geworden, en dat deze door het aandrukken van de kaart in een "lock" positie komt te staan, 2 milimeter naast de "unlock" positie is genoeg om de kaart op slot te doen.
Er zijn 2 opties om dit probleem op te lossen:
1. Een klein dun stukje papier oid in de gleuf proppen waardoor de beveiliging in de unlock positie blijft staa
2. Een nieuwe SD kaart van een betere kwaliteit dan de kaart die standaard bij de traveler geleverd is

Er is niets met de camera aan de hand.
 
Ik heb hetzelfde probleem ik heb hem gekocht bij de aldi
ik ga m terugbrengen
 
Oplossing!

Ik heb mijn camera ook bij de Aldi gekocht en ik heb het probleem weer opgelost! Simpel uitgelegd; Je doet het klepje aan de onderkant van van de camera open en haalt het dunne, blauwe kaartje er uit (de SD-kaart) door er even op te drukken. Dan springt 'ie los. Op de zeikant van de SD kaart zit een klein, wit knopje waar met hele kleine lettertjes 'Lock' boven staat. Je schuift dat witte knopje weer helemaal naar links en wanneer je alles weer terug stopt doet 'ie het weer! Wanneer je 'm helemaal naar rechts schuift valt de kaart weer op slot. Succes met proberen! Mij is het hier in ieder geval mee gelukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan