Ik ben in het bezit van een draadloos weerstation TFA Nexus, dit kan via USB aangesloten worden op PC voor de data verwerking. Ik heb het weerstation geinstaleerd en het werkt perfect (alle onderdelen zoals termometer, regenmeter, windmeter barrometer enz zijn draadloos verbonden met basistoestel), als ik echter via de USB kabel verbinding maak tussen basisstation en PC, valt op het weerstation de uitlezing van de windmeter weg, ook bij de overdracht naar PC is de windmeter verdwenen. Via een weer forum heb ik dit probleem aangekaart en blijkt dat ik niet de enige ben met dit probleem, navraag bij fabrikant bracht geen oplossing, ook allerlei andere probeersels zoals andere software, verlenging van de USB kabel(antennevorming) extra aarding van de PC enz brachten geen oplossing. USB kabel erin uitlezing windmeter weg. We hebben ook bedacht dat mogelijk de stroomvoorziening via USB in conflict komt met de eigen stroomvoorziening van het weerstation. Daarom wou ik eens proberen om de stroomvoorziening via USB te onderbreken maar weet niet hoe ik dit zou kunnen verwezenlijken. Wel heeft één van de forumleden, hetzelfde probleem opgelost door een laptop te gebruiken op batterij, dit zou wel werken, zelf heb ik momenteel geen laptop dus kan me daar niet van vergewissen. Als er iemand is die dit probleem herkent of een mogelijke oplossing weet of mij kan zeggen hoe ik eventueel de stroomvoorziening via USB kan onderbreken, zou niet alleen mij maar verschillende weeramateurs gelukkig maken.
vriendelijke groeten
vriendelijke groeten