probleem bij boot via usb.

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnyhyper

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2005
hallo heb een dell optiplex 740 gekocht en wil een grotere schijf dus moet er een nieuwe installatie komen,
heb op usb stick rufus gezet en daarna w10 maar als ik de pc opstart en met f12 aangeef dat ik wil installeren
dan geeft hij meteen aan :freecom version:0.84-pre-2 XMS_Swap
Freedos DISPLAY ver .0.13
Buffers allocated: 001 in TPA 000 in XMS
Freedos KEYB 2.01 -(c) Aitor SantamariaMerino - GMU GPL 2.0
Keyboard Layout :\locale\keyboard.sys:US[858] (10)
C:\>

wat moet ik doen

alvast mijn hartelijke dank

dank je voor de tip als ik het download dan wil het meteen aan de slag op mijn andere pc dat is niet de bedoeling

heb op usb stick rufus gezet en daarna w10

Waarom Rufus op die stick?
Met Rufus maak je met de W10 ISO, neem aan dat je die hebt, in NTFS een bootable W10 installatie USB stick.

Hij heeft voor de standaard (interne) image gekozen.... ipv van een iso te maken maken Win10 en die via het menu van Rufus te selecteren..
Maw de handleiding niet gelezen... :o
Hoe weet ik dat... ik had laatst voor een bios flash een freedos usb stick nodig en die heb ik op die manier gemaakt zonder een iso te kiezen..
Verder heb ik met Rufus al 10-tallen malen allerlei Win en Linux bootable usb's gemaakt.
Met de Tool van MS vaker juist wel problemen gehad met niet bootable usb's....

Laatst bewerkt:
heb gedaan wat je zei geeft nu als antwoord verwijder schijven of media druk op een toets

dank je voor de tip als ik het download dan wil het meteen aan de slag op mijn andere pc dat is niet de bedoeling

Nee, je moet aangeven dat hij een medium moet maken.
Onderaan de pagina, je hebt nu voor upgraden gekozen. Verkeerde knop !!

Deze moet je hebben....

Screen Shot 11-28-15 at 04.49 PM.jpg

Laatst bewerkt:
is opgelost heb via verkoper gratis nieuwe installatie gekregen werkt als een zonnetje iedereen bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan