• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem bij doorvoeren reeks

Status
Niet open voor verdere reacties.

SRuijter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen met een probleem in excel. Ik wil een reeks doorvoeren waarbij er telkens 1 constante is. De reeks is gelinked aan een ander tabblad. Een $-teken voor ofwel de letter, ofwel het cijfer helpt niet omdat de verhoudingen niet gelijk oplopen. Ter illustratie onderstaand tabel waar in de bovenste rij en de eerste kolom de constante staat:

4 8 20 31 35 J J4 J8 J20 J31 J35
Q Q4 Q8 Q20 Q31 Q35
X X4 X8 X20 X31 X35
AE AE4 AE8 AE20 AE31 AE35
AN AN4 AN8 AN20 AN31 AN35
AS AS4 AS8 AS20 AS31 AS35
AZ AZ4 AZ8 AZ20 AZ31 AZ35

Het bestand is dermate groot dat ik dit liever niet handmatig invul dus daarom wil ik de reeks doortrekken. Wellicht dat het probleem is dat het niet echt een reeks is omdat de verhoudingen tussen de letters en cijfers niet telkens gelijk zijn. Maar er is wel telkens een constante dus het zou toch moeten kunnen dat wanneer ik bijvoorbeeld 1 kolom of rij handmatig invul, de volgende rijen en kolommen daarop voortborduren?

Mijn dank,

S. Ruijter

Code:
=$a1&b$1 levert J4

Deze formuler doortrekken zou moeten werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan