Probleem bij Formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

timouw

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 apr 2004
Berichten
3
Hallo lezers!

Ik heb een 2,66gig penntium4, win-xp(s.pack 1)

Mijn pc liep traag, en ik had ook een trojanhorse virus, dus ik besloot met de windows-cd alles te resetten.

Het lukt me ook om windows opnieuw te installeren, maar ik krijg mijn harde schijf zelf niet geformatteerd. Als windows opnieuw geinstalleerd heb dan staan alle programma's in de map Program Files! Dus dat virus staat er ook nog op.

Ik wil mijn C: HELEMAAL wissen, en dan windows erop zetten.

Ik heb echter geen verstand van het aanmaken van partities enzo, dus ik doe misschien iets heel simpels fout.

Be voorbaat bedankt!!!
 
Het bijschrift van de sectie Diversen luidt:
Deze sectie is bedoeld voor vragen waarvan je echt niet weet waar ze horen. Vragen die echter makkelijk in een bestaande sectie kunnen worden ondergebracht worden echter zonder nadere aankondiging verwijderd!

Verplaatst naar 'installeren XP'.

Zoek zelf de juiste sectie, dan is de kans op een snel antwoord ook een stuk groter.
 
c: format

Hoi Tiborv.

Sorry dat ik mijn (lastig geformuleerde) vraag bij het verkeerde forum had geplaatst.

Zou jij mij kunnen vertellen hoe ik mijn harde schijf formatteer?

Moet hij "NFTS" o"FAT32" zijn?

Het zou zo fijn zijn als iemand me kan helpen...

:confused:

bedankt!
 
Je kunt opstarten vanaf de CD-rom waarop XP staat. Als je de aanwijzingen volgt krijg je op een gegeven moment de vraag waar je XP op wilt installeren (welke Schijf en partitie). Daar vind je opties om de bestaande partities te verwijderen en een nieuwe aan te maken.

FAT32 en NTFS zijn beide goed. NTFS biedt meer protectie tegen ongewenste gasten. Verder ondersteunt NTFS grotere bestanden. Als je met videobewerking aan de gang gaat is NTFS eigenlijk de enige juiste keuze.
 
Bedankt!

Bedankt voor de aanwijzingen, het is gelukt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan