Probleem bij herinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Vervloet

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Bij het opnieuw installeren van mijn PC Verone V17 N,krijg ik steeds volgende foutmelding:
" error
Code 2162 Unreadable Partition. Partition May be Unformatted." Ook is mijn CD/DVD rom station ingebouwd in het scherm waardoor ik CD's aan de linkerkant moet inbrengen.Daardoor kan de CD maar op twee manieren worden uitgeworpen nl ofwel met de Eject knop ofwel met een rechtsklik op het CD/DVD station en kiezen "uitwerpen".
Omdat ik bij een herinstallatie een rechtsklik niet kan uitvoeren blijft alleen de Eject knop over.Maar die doet het ook niet. Kan iemand mij helpen, zowel bij de herinstallatie als bij het uitwerpen van de CD? Besturingssysteem Windows XP Home

Bij voorbaat veel dank

De foutmelding slaat zo te zien op een beschadigde partitie. Als dit inderdaad het geval is, is de enige oplossing waarschijnlijk door de partitie te formatteren maar dan ben je al je data daarop kwijt. Dit kan in het setup menu van WinXP en Vista.

Welk OS probeer je te installeren trouwens?

Opnieuw formatteren, maar hoe?De CD kan ik niet verwijderen en als ik de PC opstart verschijnt eerst en zwart scherm waarop ik Nederlands moet kiezen en dan de Fout melding Als ik dan Tweemaal op OK klik Begint de herinstallatie,maar op het einde verschijnt "Mislukt".Wat bedoelt U met OS?

OS betekent Operating System en staat dus voor je besturingssysteem a la XP en Vista.
Maar kun je niet eerst kiezen voor geavanceerde opties of iets dergelijks en vanuit daar de schijf formatteren?

Als ik de PC opstart verschijnt eerts een zwart scherm waarop ik de taal moet kiezen, onmiddellijk daarna komt de foutmelding.

volgens mij start hij van een heel simpel cd-tje op die zoekt naar een recover-partitie. Dus is het een heel simpel boot-cd-tje. Als je hebt zitten klooien met die partitie, ben je wel erg ver van huis:(. Want bij een windows cd gaat zoiets toch heel anders?

JObbes

volgens mij start hij van een heel simpel cd-tje op die zoekt naar een recover-partitie. Dus is het een heel simpel boot-cd-tje. Als je hebt zitten klooien met die partitie, ben je wel erg ver van huis:(. Want bij een windows cd gaat zoiets toch heel anders?

JObbes

:o:o:o

Mijn OS is Windows XP home. Op de PC met de foutmelding probeer ik XP Home te installeren. Na het zwart scherm verschijnt de foutmelding, ik kan nergens geavanceerde opties aanklikken.

Het is juist de boot -CD die in de PC zit en die ik niet kan verwijderen (zie begin vraag).

De vraag is niet opgelost.Hoe kan ik de boot-CD uit het CD-rom station verwijderen? Het CD-station is aan de zijkant van het beeldscherm ingebouwd. Op de eject toets reageert de ingevoerde CD niet en ergens rechtsklikken en uitwerpen kiezen?

Kun je het schuifje niet voorzichtig openwippen met een paperclip of mesje?\

In elk CD/DVD station zit een klein gaatje aan de voorkant.
Met een rechtgebogen paperclip in dat gaatje duwen om de lade te openen.

Aan de zijkant was er een knopje om de CD er manueel uit te halen. De CD is er nu uit.Windows XP is opgestart zonder één enkel icoon.Ik moet nu nog de drivers installeren. Bedankt voor uw hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan