Probleem bij het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjees

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2002
Berichten
112
Al langere tijd kom ik (vooral lees ik mee) op dit forum, en heb al veel van de problemen die ik tegenkwam op kunnen lossen met de kennis van de deelnemers alhier, maar nu snap ik het echt niet meer.

Sinds enkele dagen heb ik een probleem met het opstarten van mijn PC.

Als ik de PC heb aangezet krijg ik na het bekende windows XP laadscherm (die met de lopende balk) de volgende foutmelding.

Stop: c000021a {Fatal System Error} The session manager initialization system process terminated unexpectedly with a status of 0xc0000026c(0x00000000, 0x0000000) The system has been shut down.

Ok, op diverse plaatsen al beschreven op het forum, (probeer het in de veilige modus, repareren register, enz enz.) maar helaas

Opstarten in de veilige modus lukt niet, want ook dan slaat de PC vast, Via de XP cd kom ik wel op het dosprompt maar bij elk commando dat ik geef slaat de PC vast of kan hij de harde schijf niet vinden.

Toen ik probeerde om er dan maar heleaal opnieuw XP op te zetten gaf deze aan dat er iets mis was met de harde schijf.
Aangezien deze vier jaar oud is zou dat best wel eens kunnen (mijn PC staat 24 uur pd aan) dus even een nieuwe HD opgehaald bij de plaatselijke dealer.

XP hierop zetten ging soepel en alles leek te werken tot dat er middels auto-update van windows wat updates werden geinstaleerd. Toen was ik direct weer terug bij af, met de reeds bovengenoemde foutmelding.

En ook nu doen de veilige m. en de XP repairfunctie weer helemaal niets maar kan ik wel opnieuw de HD formateren en windows opnieuw instaleren.

HD's zijn niet erg duur, maar echt sparen doe ik ze nou ook weer niet dus heb ik even een 40 GB uit een andere PC gehaald en hier XP opnieuw op geinstaleerd. Ook deze doet het prima totdat de update's worden uitgevoerd dan ben ik weer terug bij af.

Op dit moment klik ik angstig iedere update weg en blijft mijn PC draaien, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Programma's als Aida of Everest geven aan dat de PC het prima doet.

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn of kan ik beter gaan zoeken naar een nieuw moederbord (of zelfs PC)



Eigenschappen van de PC
scaleo 600
Moederbord type D1625 Fujitsu siemens
Audio en Lan onboard
1024 MB DDR PC3200
120 GB Western Digital HD
en een ATI 128 MB AGP Videokaart

De rest in on board
 
Afhankelijk van de soort updates die je bedoelt, zou je probleem simpel te benoemen moeten kunnen zijn:

áls jij naast de Windows XP updates, óók toestaat dat updates voor hardware / software wordt binnengehaald, dan zou dáár je probleem kunnen zitten. Ik kan uit je bericht niet opmaken of je álle updates binnenhaalt, of slechts Windows gerelateerde. Als het eerste van toepassing is, dan zou ik willen adviseren om middels Windows update géén updates voor sof't/hardware binnen te halen, maar dit via de website van de fabrikant van de pc te doen en middels Windows update alléén Windows XP gerelateerde updates binnen te halen.

Gelet op de omschrijving van je probleem, gok ik erop dat je probleem dan is opgelost en opgelost blijft.
 
Laatst bewerkt:
De door Harry gepostte kende ik nog niet, da's ook wel een optie ja.
 
Hoi Allemaal,

Alvast dank voor de snelle reacties.

Ik ga proberen te updaten zonder dit met mijn hardware te doen en mocht het toch misgaan zal ik proberen om het op te lossen zoals harry dit voorstelde.

Mochten jullie even niets van me horen is dat dus verkeerd gegaan :)

Alvast dank voor de steun en het meedenken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan