Probleem bij installeren Sitecom router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bastin1983

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Ik heb een probleem bij het installeren van mijn router (Sitecom WL-114). Ik kom namleijk niet ingelogd in de router.

Ik heb de volgende acties uitgevoerd:

- Kabels aangesloten
- Modem, router en computer aangezet
- Rechtermuisknop op LAN-verbinding -> Eigenschappen -> Automatisch IP-adres verkrijgen
- Computer herstart
- Configuratiescherm -> Netwerk- en internetverbindingen -> Internetopties -> tabblad Verbindingen -> LAN-instellingen -> alle hokjes niet aangevinkt
- Internetexplorer -> in adresbalk het IP-adres ingetypt: 192.168.123.254

Vervolgens krijg ik een schermpje Inbelverbinding waarop staat Verbinding maken met: Breedbandverbinding (en Verbinding maken, Instellingen en Annuleren).

Bij Verbinding maken krijgt hij de verbinding niet voor elkaar (Bezig met verbinding maken WAN-minipoort (PPPOE)’ -> vervolgens ‘Fout bij verbinding maken met Breedbandverbinding’ met daaronder staand ‘Bezig met verbinding maken WAN-minipoort (PPPOE)’ en ‘Fout 678: de externe computer reageert niet...’

Als ik kies Annuleren en vervolgens het IP-adres intyp in de adresbalk krijg ik:
‘De webpagina is niet beschikbaar omdat uw computer offline is’.

Wat moet ik doen?

Ik heb overigens een Motorola modem (Casema internet via kabel). Als ik de router er tussenuit haal, kan ik gewoon internetten via de kabel.

Bastin

sitecom router

Om in de router te komen moet je het ip adres 192.168.0.1 intypen

Om in de router te komen moet je het ip adres 192.168.0.1 intypen

Dat is niet correct in dit geval. Heb even in de handleiding gekeken omdat ik dit ook dacht maar hij gebruikt het juiste ipadres.

Nadat je de router ertussen zet dien je het kabelmodem uit te zetten door de stekker uit het stopcontact te halen en +/- 10 to 30 seconden te wachten. Daarna de stekker er weer in doen.

Veel providers koppelen het mac-adres van de netwerkaart aan het account. Aangezien jouw pc een ander mac adres heeft als de router moet je dit doen. Als je dus je router er weer tussen uit haalt moet je weer de stekker uit je kabelmodem halen. Let op sommige kabelmodems hebben een knop om het uit te zetten. Dit is niet voldoende en je moet echt de stekker eruit halen.

De stappen.
1. Zet de PC uit
2. Haal de stroom van het kabelmodem en router
3. Wacht +/- 30 seconden
4. Zet spanning op het kabelmodem en wacht tot deze klaar is
5. Zet weer spanning op je router en wacht tot deze klaar is
6. Zet je PC aan.
7. Ga nu naar ip-adres 192.168.123.254 en controleer of het werkt

Voor de verbinding probleem met internet explorer
1. Start Internet Explorer
2. Annuleer evt schermen/popup's die komen om een verbinding te maken.
3. Ga naar Extra --> Internetopties
4. Kies voor Tabblad Verbindingen
5. Zet daar de optie aan Nooit een verbinding kiezen
6. Klik op OK en sluit Internet Explorer.
7. Probeer het opnieuw

Als laatste tip mocht het niet werken

BIj Sitecom staat dit nog op de site
Q Ik kan de router niet benaderen op zijn IP adres.

A In de handleiding staat dat u via de browser de router op zijn standaard IP adres moet benaderen om deze te configureren. Wanneer dit niet lukt raden wij u aan om firewall software te VERWIJDEREN (alleen uitzetten is niet voldoende). Dit heeft geen gevolgen voor de veiligheid, immers is de router een firewall.
Mocht een en ander nog niet lukken, verwijder dan ook de virus software. De anti-virus software na een succesvolle configuratie wel weer installeren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan