Probleem bij kopiëren data van interne harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

jh4555

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2016
Hallo allemaal,
Helaas heeft mijn laptop het begeven.
Om de gegevens van de harde schijf te halen heb ik een HDD behuizing aangeschaft.
Deze heb ik vervolgens aan een andere PC aangesloten om de data te kopiëren.
Ik zie alle data wel staan (schijf is dus niet helemaal kapot), maar wanneer ik iets wil kopiëren loopt hij vast.
Dit ligt niet aan de PC aangezien ik het op 4 verschillende apparaten heb geprobeerd, ook op een laptop.

Kan iemand mij helpen?

Joris

Welkom bij de Helpmij.

En als je iets niet kopieert, maar (bijv.) een foto of een Wordbestand dubbelklikt, wat gebeurt er dan?

Daarnaast, jij bent dus kennelijk de volgende op wie mijn handtekening van toepassing is.............?

Hallo,
Dan blijft hij eveneens hangen.
Het lijkt alsof de harde schijf het vermogen niet heeft om de opdracht uit te kunnen voeren. Hoe langer hij aan de PC hangt, des te trager hij wordt.
Zou de harde schijf beschadigd kunnen zijn?

Misschien ben ik wel een van die mensen ja;)

Download bij de fabrikant van de hdd een testprogrammaatje, of laat Crystal Disk eens naar die hdd kijken, Klik.

Laatst bewerkt:
Bedankt gast0225.
Ik ga het proberen en zal nog een bericht plaatsen met het resultaat!

Welkom op Helpmij.nl :thumb:

Heb je vraag verplaatst naar de juiste sectie.

Succes.

Hoi gast0225,
Ik heb zojuist Crystal Disk naar mijn harde schijf laten kijken.
Hieronder zie je een foto van het resultaat.
crystaldiskinfo.png

Zoals je ziet is 'reallocated sectors count' te hoog, de rest van de waarden zijn allemaal prima.
Weet u wat dit betekent en wat ik hier aan kan doen?

Ik hoor het graag!

De schijf bevat defecte / beschadigde sectoren die inmiddels allemaal zijn vervangen door de aanwezige reserve-sectoren ( 140 ) maar de teller geeft 149 aan en dus kunnen er 9 sectoren niet vervangen worden.
Deze schijf zal dus veel problemen geven met het uitlezen van de aanwezige data ( traag, fouteldingen geven etc ) en staat op het punt binnen afzienbare tijd te overlijden.
Het is nog maar de vraag of je alle data die je wilt redden er af kunt krijgen en zo ja, of deze daarna bruikbaar is ( onbeschadigd ).

@scrapheap
Is het mogelijk de overige 9 sectoren te vervangen of te verwijderen?
Of is er überhaupt niets dat ik kan doen?

Als er geen reserve-sectoren meer beschikbaar zijn, zoals in jouw geval, kun je er niets meer aan doen om dat te verhelpen.
Volg het advies van L.P. hierboven en kijk wat dat oplevert.:thumb:

Hallo allemaal,
Helaas heeft het niet gewerkt.
Bij iedere handeling loopt de pc simpelweg vast of enorm traag.
Ook via de CMD console kom ik er niet doorheen.
Andere tools krijg ik niet eens opgestart.

Weet iemand misschien waar ik voor een redelijke prijs de data toch kan laten herstellen?

Zou het verlies nemen en in het vervolg backups maken.

Kosten voor het eraf halen van data zal tussen de 500 en 1000 euro worden, als dat het je waard is.......

Laat de schijf toe dat je er een image van maakt?
Dan hoeft er niet gekeken worden wat er gezocht wordt ... maar dom de sectoren worden gecopied, ook wellicht de slechte...
Als het puur een hardware probleem is gaat het niet lukken en misschien...
Heb je die image... dan kun je hem mounten (met software) en van daaruit de data proberen te redden.
Geef je niet zoveel kans... maar of
* je laat hem door een pro herstellen.... (Lange Pier)
* of je maakt die iamge
* of je stopt nu....

Zorg wel dat de schijf aan een voeding hangt die voldoende stroom kan leveren, zo'n haperende schijf vreet vaak nl nogal wat...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan