Probleem bij openen DB

• Onderwerp starter Onderwerp starter tjis
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tjis

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Ik heb een db met gegevens waar we met zijn 2-en in werken.
Iemand heeft voor mij de Prog en de data gescheiden zodat we er dus met zijn 2-en in kunnen werken. Ik heb dus de bestanden user1, user2 en data. Met de user 1 en 2 roepen we de data aan en het werkt perfect. Nu wil ik de database op de laptop zetten. De gegevens staan er wel op maar als ik met user1 of 2 de data wil aanroepen opent hij wel Access en de kaders van het programma (soort van template) maar niet de inhoud. Misschien iets met een verwijzing of zo? Wie weet dit op te lossen?

Waarschijnlijk staan de bestanden op je notebook in een andere map als op de originele computer. Hierdoor is de verbinding tussen de mdb met de logica en de mdb met de gegevens verbroken.
Je moet de tabellen in de mdb met de logica even relinken.
Dat doe je het makkelijkst met de linked table manager die je onder menu extra bij de add-ins kunt vinden.

lukt niet

Ik heb de NL versie en ik kan onder extra add ins niet vinden. Als hiermee invoegtoepassingen bedoeld wordt is mijn volgende vraag en hoe dan verder...

Ik heb dus zowel de data als de users (1 en 2) op de laptop gezet. Mijn bedoeling is om de db op de laptop thuis aan te passen en vervolhens weer op mijn vaste computer te zetten. Als ik nu de link tussen de programma's verander krijg ik dan geen problemen als ik het weer terugzet op de PC?

Ik dacht dat ik alleen de data zou aan kunnen passen en hem dan weer terug kon zetten is dit mogelijk?

Je moet eerst op beide systemen de boel goed aan de praat hebben, dan kun je inderdaad de mdb met gegevens van de ene naar de andere pc overzetten.

Voor wat betreft relinken: Deze link bevat de informatie om dat te doen.

Pffff

Nou inderdaader staat wat ionder "de link" Alleen ik ben niet zo'n ster in Access en kom er ook niet uit.
Is er een eenvoudigere werkwijze voorhanden?

Ik vraag me trouwens nu af of ik wel de user1 en 2 op de laptop moet zetten. Kan ik niet "gewoon" de db met gegevens alleen gebruiken-aanpassen-en terugzetten? Ik heb de user 1 even weggegooid op de laptop maar als ik de db met gegevens dan open krijg ik de tabellen te zien en niet (grafisch) het programma zelf.

Zolang je alleen de gegevens in de tabellen wijzigt kun je gewoon de wijzigingen rechtstreeks in de gegevens db uitvoeren en die weer overzetten.

stapje dichterbij

We zijn een stapje dichterbij. Ik kan nu inderdaad de db van laptop naar pc en vice versa zetten. Ik heb alleen nog het euvel dat als ik de db op de laptop open ik de tabellen en niet de grafische weergave krijg. Kan dit anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan