Probleem Bij Opstarten Van De Computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gladif

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Hey mannen,

Ik heb een probleem. Elke keer als ik mijn computer opstart krijg ik een blauw scherm te zien, waarbij er staat: 'Het bestandssysteem op D: wordt gecontroleerd... Het type bestandssysteem is NTFS.' en nog iets van dat ie op consistentie gecontroleerd wordt. Vervolgens doet de computer op dat blauwe scherm een soort van scan, waarbij er 3 stappen aanwezig zijn.

Normaalgesproken als de computer zo'n scan doet bij het opstarten, zou er de volgende keer geen scan moeten zijn. Maar bij mij is het als ik elke keer mijn computer opstart, dat ik zo'n blauw scherm krijg met zo'n scan.

Ik heb geen idee hoe ik hier van af kan komen. Please mannen, help me!

Wat ik hieruit opmaak is dat je wel kunt computeren na de scans?

Heb je al eens geprobeerd om je computer opnieuw te installeren?

Probeer je BIOS anders een keer te resetten. Dit kan het probleem ook veroorzaken.

Ik heb dit probleem wel eens gehad toen ik een harde schijf groter dan 137GB op een PC had staan waarop een Windows XP stond die nog niet up-to-date was. Na installatie van de laatste servicepacks was dit toen verholpen.
Een tweede keer kreeg ik dit steeds toen er een harde schijf op een IDE-PCI kaart geinstalleerd stond, volgens Windows werkte het correct, maar pas na installatie van de (volgens XP verouderde) originele driver was dit probleem verholpen. Overigens was ik in dat laatste geval wel bijna alle data kwijt.
Wellicht kun je wat met deze ervaringen.

Deze scan is alleen maar bij D:. En op Mijn D: schijf staat geen besturingssysteem, alleen films/muziek/foto's. Dat soort dingen.

Start -> Uitvoeren -> cmd /k chkntfs.exe /X D:

Succes,

Tijs.

Wat ik bedoel is dat je Windows up-to-date moet zijn, zeker als die schijf groter dan 137GB is. De juiste chipsetdrivers moeten geinstalleerd zijn voor je moederbord, en als ie op een IDE kaart staat, dan moeten de fabrieks drivers geinstalleerd zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan