Probleem bij opstarten w-vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan gedeeltelijk meegaan met alle tips die langs zijn gekomen, ware het niet dat het niet op een RAM-geheugen probleem wijst (zoals Pasja al vindt/schreef), maar op een NVRAM-geheugen probleem:
[...]ERROR
System Configuration Data Write Error[...]

Oftewel: het lijkt erop dat de (blijkbaar door aan netspanning gehangen veranderde) Bios instellingen niet teruggeschreven kunnen worden in NVRAM.
NVRAM staat voor non-volatile RAM, oftewel geheugen dat bij afsluiten van de pc niet de informatie kwijtraakt.

Blijft een garantie-kwestie, dat zeker.

Tijs.

hartelijk dank allemaal voor de reacties

ik heb vannacht en vandaag mijn laptop meerdere malen opgestart, zowel aan de adapter als los daarvan, en de foutmelding blijft achterwege!

ik ga toch maandag even Toshiba bellen want je zal zien dat het terugkomt de dag dat de garantie verstreken is (al duurt dat nog wel een hele tijd)

ik laat het jullie horen

Dat zijn de hardwareproblemen waar ik persoonlijk het meest bang voor ben: die niet consequent optreden. Als het apparaat bij de fabrikant is en het probleem doet zich toevallig even niet voor, dan retourneren ze 'm met de mededeling "no failures" en dan ben je net zover als nu..................

En dat is ook lastig. Ik heb wel eens TomTom's terug gehad die bij de klant niet schenen te werken maar bij ons in de winkel perfecto. Dan kan ik de klant wel op z'n woord geloven maar als er niets te zien is uiterlijk maar ook niets te merken tijdens gebruik dan is het heel lastig en hangt het een beetje van de service van de zaak af wat ze ermee doen.

Dan is mijn vraag in hoeverre kan het kwaad?
Zoals ik al zei, zodra ik uit het setup programma ben loopt hij verder als een trein.
Net met het opstarten kreeg ik de melding weer.
En inderdaad, dan zullen zij hem 100 keer opstarten en dan zul je net zien...

Goede vraag.
Als je niets doet en de garantie is straks voorbij................

Ik zou zeker Toshiba bellen.

Wellicht kennen ze deze foutmelding, en misschien kunnen ze een toekomstgerichte tip geven, bijv. het vervangen van de BIOS-batterij.
Hopelijk kunnen ze je dan ook vertellen of vanaf nu verondersteld kan worden dat de melding wegblijft of niet.

Tijs.

Vandaag contact gehad met Toshiba.
Ze hebben mij geadviseerd om een herstel cd te maken en windows vista opnieuw te instaleren. Om vervolgens drivers (updates) van de toshiba site te downloaden die te maken hebben met de processor en met graffics.
Ook moet ik nog op F12 drukken bij het opstarten om de BIOS op fact. defaulted te zetten.

Windows is opnieuw geinstalleerd en het probleem lijkt verholpen. De melding nog niet gehad. Komt ie weer terug probeer ik die drivers te downloaden want ik weet niet precies welke ik moet hebben dus in dat geval zou ik even naar toshiba moeten bellen. Ik wacht het even af.

Bedankt voor het meedenken!

Ik vermoed dat je even contact op moet nemen met de leverancier van de laptop. Deze melding komt vóórdat Windows is gestart en heeft dientengevolge niets met de Windows installatie te maken (goede of foute installatie) De melding heeft m.i. álles te maken met de hardware, er is dus kennelijk ergens iets mis (defecte hardware) en / of in de bios is een stukje hardware niet goed (meer) geconfigureerd.

Hier ben ik het volledig mee eens.

Maar houd het maar even in de gaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan