probleem bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat kan ik me voorstellen ja.
Erg lastig.
Dan blijven er twee dingen over.
Die quote die ik gaf vond ik op internet.
Wat over blijft is een mankement aan het moederbord of een bios virus.
Hoe je van beide afraakt weet ik helaas niet. :confused:

Hoi Admin.
Dat was snel. Ik heb die site gelezen. Wat raar is dat "ie" het wel 10 minuten volhoudt. Als ik de systeemschijf formatteer en via de bootdisk 98se opnieuw installeer, ben ik dan van het probleem af. Een virus of spyscanner neemt die ook de Bios mee. Het geinstalleerde AVG gaat bv wel de BIOS in, in een heel apart kader wordt dat tijdens het opstarten aangegeven en vindt niets. Overerigens op een andere computer waar ook AVG opstaat zie ik die controle niet plaatsvinden. Kan dat iets zijn? Groet

Hoi Admin.

Ben ik nog even. In Systeem-Bios wordt de vraag gesteld hoe kom ik in de Bios enz.
Een antwoord is dit:
Setting up the BIOS to boot from the floppy disc first

Example : AMIBIOS

Press the F2 key repeatedly as the computer is starting up :AMIBIOS HIFLEX SETUP UTILITY – VERSION 1.30
Select Advanced CMOS Setup and press <enter>
Select 1st Boot Device , press PageUp or PageDown repeatedly to select Floppy
Select CDROM and IDE-0 for 2nd and 3rd boot devices using PageUp or PageDown
Press ESC F10 Y <enter> to save these new settings and exit the BIOS Setup program.

Is dat iets voor mij???

"In Systeem-Bios wordt de vraag gesteld hoe kom ik in de Bios enz."
Deze vraag begrijp ik niet helemaal.

De beschrijving die je hierboven geeft is een handleiding om in het bios te komen.
En daarna de opstartvolgorde te veranderen of na te kijken.

Er wordt beschreven hoe van een floppy disk op te starten als dit niet ingesteld is in het bios.

Of dit een oplossing is vraag ik me af, het heeft denk ik niets met die foutmelding te maken die je steeds krijgt.

Hoi Admin.

Om te voorkomen dat het een crosspost wordt, heb ik die qoute aangehaald uit het andere forum. Ik dacht opnieuw met de opstartdiskette de zaak overschrijven, dat helpt misschien.
Overigens de suggestie AVG eraf of formatteren van de C schijf en opnieuw installeren, is dan het probleem weg denk je? Groet

Hallo Bazar.

Wederom ik heb geen idee, helaas. :confused: :)
Als er iets met het bios aan de hand is zal een format niet helpen denk ik.
Je zou het kunnen proberen natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan