probleem bij overbrengen van gegevens van Access naar Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patsia

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2011
Het is me gelukt om gegevens uit Access naar Word over te brengen. Ik heb nog een enkel probleem. In Access heb ik een ja/nee- velden, dus velden die aangevinkt worden bij ja. Als ik dit veld naar Word overbreng, krijg ik in mijn word-tekst true of false, wat niet mooi overkomt. Hoe kan ik dan de true automatisch en "ja" veranderen, en de false in "nee".

Alvast bedankt

Ik neem aan dat je een Samenvoeg document hebt gemaakt in Word (vertel je er niet bij). Samenvoegen met Excel of Access (of elke andere bron) laat altijd de opgeslagen waarden zien uit de bron. In Access is een Ja/Nee veld niks meer als een getalveld dat de waarden 0 of -1 opslaat, ook wel als True of False te zien. Vandaar dat je deze output krijgt. In Word kun je dat simpel oplossen met een Als..Dan..Anders veld. Daarbij vervang je de ene waarde door een ander. In jouw geval is het een simpele formule, en maakt het ook niet zoveel uit welke variant je maakt.

Je maakt in ieder geval dus een vergelijking op je Ja/Nee veld. Je geeft niet aan hoe dat heet, maar dat kun je zelf wel zien in je samenvoeging. Dat veld wordt ergens mee vergeleken in het tweede veld. Daar kies je: <Gelijk aan>. In dit geval dus twee mogelijkheden: True of False. Kies je voor True, dan zet je in het tekstveld <Deze tekst invoegen> de tekst Ja en in het veld <Anders deze tekst invoegen> de tekst Nee. Maak je een vergelijking op False, dan wissel je de teksten om.

Bedankt voor je reactie! Ik heb het even uitgeprobeerd, maar het is nog niet goed, want Access vervangt het woordje niet, maar voegt enkel een waarde toe. Dus bij True kreeg ik Trueja en bij False Falsenee .

Ik vermoed dat je het oorspronkelijke veld hebt laten staan. Dat moet wel weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan