Probleem bij spel: Prince of Persia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet mijn laptop specs zo snel niet, >>>>ik heb voordat ik de drivers installeerde al de compatibiliteit aangezet op windows XP<<<<. Dit hielp ook niet.

Jep, al gedaan.

Lage resolutie? Van mijn beeldscherm? Dat zóu ik kunnen proberen, deze staat redelijk hoog, maar heb hier nog nooit problemen mee gehad!

Nee, dat kan je instellen bij compatibiliteit. Ook kan je proberen eens als administrator uit te voeren.
offtopic: moet jij niet naar college? :p

Na de optie "Met beeldschermresolutie van 640x480 uitvoeren" te hebben aangevinkt, komt er nog altijd hetzelfde probleem.

For the record:

Zojuist, in compatibiliteit modus Windows XP SP3, als administrator met beeldschermresolutie van 640x480 uitgevoerd. Zelfde probleem.

offtopic: Zoals ik daarvoor ook al zei, is de laptop TU/e vrij. Ik zit niet meer op de TU/e, heb een overstap gemaakt naar het HBO, aangezien de manier van leren me daar beter aansprak. En ik ga zo meteen naar school voor tentamen.

Ok, succes met je tentamen dan!!
Maar heb je gekeken in die link die ik je gestuurd had?

Dank,

Er zat een beetje een raar verloop in het 'gesprek'

Ik heb zojuist gekeken en de Vsync optie was de enige die ergens op sloeg. Even uitgezocht waar ik deze uit kon zetten, maar ook dat hielp helaas niet.

Ik lees op Microsoft Forums dat het probleem kan zijn dat je de laatste DX niet hebt geïnstalleerd. Dat kan je checken door DXDIAG te doen (windows-toets+r > dxdiag). Daar moet je even zoeken naar welke versie van DirectX je hebt.
Maar ik ga nu stoppen, want ik moet zelf ook naar school :evil:

Probeer dit eens:

Just edit one value in DARE.ini file
(it's located under prince of persia root folder):

DISABLE_OPTIMISATION=TRUE
Default value is FALSE

Changing this setting got me past this problem

Je hebt een FX 770 M, een onboard kaart en die worden officieel niet ondersteund door het spel. Geen gamerskaart, maar het spel zou in principe wel moeten opstarten.

DirectX zit inderdaad standaard in Windows, maar ook hiervoor zijn updates:

De websetup:

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=35

Het volledige offline installatiepakket (met oudere bestanden die je mogelijk nodig hebt):

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=8109

Ik weet niet of dit het probleem gaat oplossen, maar het kan i.i.g. geen kwaad om ze allebei te installeren.

Bij de "eerste" gaf hij aan dat er al een "betere" of nieuwere directX aanwezig was.

Tweede geinstalleerd, maar hielp niet.

En de tip van AndreazZz in post #30, werkt dat niet?

Dan houdt het voor mij hier op, misschien dat iemand anders nog wat ideeën heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan