probleem bij tele 2 of kpn??

Status
Niet open voor verdere reacties.

studieweb

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2007
Berichten
60
wij zijn overgestapt van wanadoo naat tele 2 omdat de onterecht 3 liveboxen op de rekening hebben gezet maar we zouden vanaf de 1 maart internet hebben duz wij zo de modem aanstuiten enzo en ja hoor lampje rood en ip eindigt met 10.6 ook nog ene tot nu toe nog geen internet maar ze zeggen nu dat kpn ons nog niet heeft omgeschakeld dus mijn vraag is wat kan ik hier aan doen en bij wie moet ik zijn ??
 
Ik wil niet vervelend doen hoor maar mischien kan je eens wat punten en hoofdletters in je verhaal zetten in i.p.v. één .lange zin.
Is niet te lezen zo....:(
 
re

Ik denk dat je eerst kpn moet bellen. om te vragen of ze je al omgezet hebben.
Vervolgnes moet je controleren of je idd onvangst hebt van internet. Zo niet dan moet je effe bellen naar de provider.
 
dat is het juist wachten op kpn teminste dat zegt tele 2 want bij hun is alles klaar
 
dat is het juist wachten op kpn teminste dat zegt tele 2 want bij hun is alles klaar

Als je naar KPN beld wat zeggen de medeqwerkers dan je moet wachten ?? Zijn ze nog met hun lijn bezig om alles over te zetten ?? of zit het in de administratie
 
Jah, lees even terug wat je opgeschreven hebt voordat je het op het forum gooit. Dat verhaal is niet te volgen....

Maar lijkt me duidelijk, dit probleem zit bij onze nationale trots: KPN. Dit kunstje heet "porteren". De lijn (dus het draadje dat je daadwerkelijk kan vastpakken) is van KPN. Die verhuren gewoon een stukje van de bandbreedte op die lijn aan derden (bijvoorbeeld Tele2).

KPN had vroeger het alleenrecht op telefoniediensten, en dus ook alle centrales, en dus ook alle telefoonnummers. Instanties als Tele2 hebben door overname van Versatel echter ook zelf een stukje infrastructuur (dus draadjes en centrales) in handen. Wat er nu gebeurt, is dat je een nieuw telefoonnummer krijgt, in eigendom van Tele2 (want via hun centrale).
Dat is voor de consument natuurlijk niet zo handig, omdat je een totaal ander nummer krijgt. Onze nationale telecom-waakhond OPTA vond dat niet erg klantvriendelijk, en heeft alle telecom-aanbieders gesommeerd dat deze nummers snel en zonder problemen overgedragen moeten kunnen worden.

Wat er dus gebeurt is dat je een nieuw nummer krijgt van Tele2, en dat dez aan KPN verzoeken om het "oude" nummer aan hen over te dragen, zodat jij lekker met hetzelfde nummer kan blijven bellen. Dat moet binnen een dag of 5 geregeld zijn.

Het is niet echt een geheim dat KPN er de laatste tijd een zooitje van maakt, dus... succes....
 
Laatst bewerkt:
nee het is gewoon stekkertje in een andere poort stoppen en bij kpn zeggen ze doen ze bij de hoofdsever en dan kunnen we niet achterhallen
 
kastje-muur-verhaal dus. Ik weet niet hoe lang het al duurt, maar even een paar dagen afwachten. Opschrijven wat wanner gebeurd is, wanneer je met wie gebeld hebt, waarover en wat ze je beloofd hebben.

Als het echt te lang duurt kan je een aangetekende brief sturen aan Tele2 (niet KPN, daar heb je immers niet direct mee te maken. Dit is een probleem van Tele2. Zij moeten maar zorgen dat ze KPN zo gek krijgen het probleem op te lossen), waarin je eist dat het probleem binnen redelijke termijn (4 weken) wordt opgelost, anders ontbinding contract zonder financiele verplichtingen.

De oplossing: Casema. Ben daar buitengewoon tevreden over. Had bij aanmelding wat bijzondere wensen, bleek allemaal geen enkel probleem en alles is buitengewoon goed en snel opgelost. Vorige week 's middags opeens modem dood. Helpdesk gebeld, geen wachttijd, gewoon direct te woord gestaan, probleem uitgelegd, volgende dag 's morgens vriendelijke monteur met nieuw modem. Helemaal gratis& voor niks. Binnen 24 uur geregeld. CASEMA ROCKS!:thumb:

Oh... en nog wat anders:
misschien word ik oud (30?), en is dit nieuwe turbo-taal, maar.... zowel zinsbouw als grammatica kunnen wel iets beter....
 
Laatst bewerkt:
wij hebben tele2 bestelt omdat er telefonie bij in zit enz lokaal tariev helpdesk
 
wat ik zeg..... even afwachten, anders aangetekend schrijven naar Tele2 waarin je het probleem schetst, en eist dat het binnen afzienbare tijd wordt opgelost. Zo niet, ontbinding contract zonder financiele verplichtingen.

Heb overigens prima ervaringen met Tele2. Ben een tijdje klant geweest en ben bij die (gelukkig) weinige problemen die ik heb gehad altijd snel, professioneel en naar volle tevredenheid geholpen. Vanwege verhuizing ben ik overgestapt naar Casema.
Maar.... als Tele2 nog steeds hetzelfde kwaliteitsniveau nastreeft als een jaar geleden, komt het vast goed... :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan