Probleem bij Uitvullen regels die niet vol zijn

• Onderwerp starter Onderwerp starter lw87
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lw87

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Standaard heb ik Word ingesteld op regels uitvullen.
Als een regel niet vol is gaat dat niet altijd goed: de woorden worden met grote tussenruimtes over de regel verdeeld: ziet er niet uit.
Ik heb een voorbeeld bijgevoegd.
Wie weet raad?

Bijlagen

Ge moet een teksvak of een tabel gebruiken.
De zin die je uitvuld bevat te wijnig woorden, dat is het probleem.

Zie bijlage

jean

Bijlagen

Buffy: woordafbreking stond uit. Aanzetten helpt niets

Jean: in een tabel of tekstvak ziet het er nog niet goed uit: veel te veel wit tussen de woorden. Is ook geen wenselijke oplossing. Ik wil niet her en der tekst in tabellen en al zeker niet in tekstvakken!~

Nog even verder zoeken

Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met hoe je de regel afsluit: met een handmatig regeleinde (^|) gaat het fout en met een alineamarkering (^p) gaat het goed.

Met dank aan Pasja... vermoed dat in jouw geval oplossing van hem uitkomst biedt.
.........................
Joanne,

je moet bij het toepassen van opmaak binnen Word een heel erg belangrijk "iets" in de gaten houden :

Word "onthoudt / slaat de alineaopmaak" op in het LAATSTE alineateken van een alinea, m.a.w. als jij in jouw voorbeeld ervoor zorgt dat er (bijv.) een harde return tussen de vorige alinea staat en de alinea die jij wilt aanpassen (als enigste), dan kun je zonder problemen die laatste zin / die ene alinea aanpassen, zonder dat je hele tekst opeens links uitgelijnd wordt.

Experimenteer maar eens met het zogenaamde laatste alineateken, ja zal zien dat er een "wereld" voor je open gaat (een wereld van begrip waarom Word altijd "raar" deed en waarom het nu WEL doet wat jij van 't progje wilt )

Ik heb geen verdere informatie en reacties op dit onderwerp ontvangen. Ik houd er er maar op dat uitvullen na een handmatig regeleinde (^|) niet goed werkt en met een alineamarkering (^p) wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan