• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem bijwerken van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

WackoV

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2009
Berichten
11
Hoi

Ik zit met een groot probleem... Excel wil soms niet meer bijwerken. Als ik bv een getal aanpas en dit gekoppeld staat met een ander tabblad, dan werkt hij dit getal enkel bij als ik in de cel zelf ga en op enter druk. Ik weet wel dat je dit kan doen door handmatig bijwerken enzo maar ook dit lukt niet! Er moet ergens een loop ofzo zitten tussen verschillende excelbestanden (op een andere reden kan ik niet komen).

Heeft iemand raad hoe ik dit kan oplossen?
 
Zou je het bestand eens in een bijlage bij je post kunnen doen? Of is het privé informatie? Dan zal ik eens even kijken of het probleem zich ook bij mij voordoet als ik het gebruik.

Gr.

David
 
Beste WackoV,

Ik begrijp dat op F9 klikken niet helpt?
Hoe groot is jouw bestand? Het is mogelijk dat je tegen de geheugengrenzen van je pc aanloopt.
Hoe groot zijn de gekoppelde bestanden in totaal?

Mocht je een loop/kringverwijzing hebben, dan zie je dat onderin op de statusbalk staan.

Groeten,
Richard
 
Zou je het bestand eens in een bijlage bij je post kunnen doen? Of is het privé informatie? Dan zal ik eens even kijken of het probleem zich ook bij mij voordoet als ik het gebruik.

Gr.

David

Sry, ik denk niet dat dit toegestaan zal zijn om dit uit te wisselen. Maar het zit em overigens op verschillende bestanden (10 excelbestanden worden op allerlei manieren aan elkaar gekoppeld enz.) Het komt echter soms voor dat plots alles als het ware "bevroren" wordt, en vanaf dit moment gaan alle aanpassingen niet meer door naar de andere bestanden. Enkel als je in de cellen zelf gaat en op enter drukt, dan past hij het wel aan
 
Het komt echter soms voor dat plots alles als het ware "bevroren" wordt, en vanaf dit moment gaan alle aanpassingen niet meer door naar de andere bestanden. Enkel als je in de cellen zelf gaat en op enter drukt, dan past hij het wel aan

Klinkt toch echt als een geheugenprobleem.
Hoeveel intern geheugen heb je op je pc? Als je via citrix werkt (thin client) zou dit probleem zich niet mogen voordoen, of je loopt tegen de grenzen op van wat Excel kan gebruiken aan geheugen.

Richard
 
of er staat ergens

Code:
Application.calculation=xlcalculationmanual
 
sommige bestanden lopen toch al tegen de 30 - 35 mb hoor... zware bestanden dus maar of deze tegen de grens lopen van het interne geheugen?

Vreemd probleem
 
Bij een klant van me werken ze met fat clients, 512 MB intern geheugen en sommige excelbestanden zijn 39 Mb groot. Na het herrekenen staat links inde statusbalk nog steeds 'Berekenen' ook al zjin alle cellen berekend. Daar lopen ze ook tegen de grenzen van Excel op.
Het zou me niets verbazen als het bij jullie net zo is.

Je zou als test de bestanden eens stuk voor stuk kunnen openen en telkens alles laten herrekenen. Kijk eens vanaf welk bestand het fout gaat?
Probeer hetzelfde dan nog eens op een pc met 1 GB intern geheugen.

Verder zou ik het niet weten.

Richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan