probleem blauw scherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter frenz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

frenz

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
Tijdens het gamen (maakt niet uit welk game) verschijnt na enige tijd een blauw scherm (zonder foutmelding) en blijft het geluid hangen. Ik gebruik de nieuwste driver voor de videokaart en gebruik de nieuwste directX 9.0b.
Misschien dat mijn videokaart te heet wordt, maar dit kan ik niet controleren omdat er geen sensor op zit. Mijn CPU wordt niet heet. Bij het gebruik van alleen WindowsXP e.d. doet dit probleem zich niet voor. Ik heb een soort gelijk probleem gevonden op deze site, maar de gegeven oplossing werkt niet voor mij.

ik heb de 9800Pro 128mb

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want zoals je wel zult begrijpen mis ik het gamen erg :(

- Probeer eens de video kaart fysiek opnieuw vast te zetten dus even loshalen en weer vast zetten

-hedde gij een ook onboard video kaart of nog ergens een oud videokaartje liggen....

p-robeer het eens met een goedwerkende videokaart.

Kijk eens of u dan ook deze problemen heeft.....

-Een nieuwe (software matige) installatie zou u ook eens kunnen proberen.........

suc6 alvast

Groeten

Marnix "het beest" Kolder

De kaart er opnieuw indoen heb ik al gedaan. Dit heeft niet geholpen. Een andere kaart heb ik niet. De videokaart werkt in het begin normaal (ik kan b.v. far cry gewoon op z'n best spelen), maar na enige tijd verschijnt het blauwe scherm of pc start opnieuw op of hij gaat terug naar windows, waarna ik weer even verder kan spelen tot dit proces zich weer herhaalt. De tijdsduur is iedere keer anders. (Ik heb geen virus)
Wat kan ik nog meer proberen:confused:?

tsja je moet toch even achterhalen of het software is of de videokaart, dat zou je kunnen doen door een schone installatie te doen of door een andere videokaart te testen......

groeten Tommy

Ja, het zou aan de drivers kunnen liggen natuurlijk.
Probeer de nieuwste Catalyst drivers, misschien helpen die. Je kunt ze op de ATI site downloaden >>> .

Maar had je dit probleem al eerder? Het kan gewoon echt hardwarematig zijn. Maar wat ook nog wel eens een blauw scherm wil veroorzaken is het geheugen. Is het het beroemde BSOT (Blue screen of death)? Dan zal het waarschijnlijk ook een ERROR noemen? Word er een ERROR genoemd? Schrijf het dan even op, want daar kan ik misschien wel wat meer mee.

Ik denk dat de kaart toch te heet wordt. Tijdje met open kast met extra fan op videokaart gericht
gegamed en geen blauw scherm gehad .Ga dus volgende week cooler halen voor mijn kaart en hopelijk werkt alles dan weer goed. in ieder geval bedankt voor jullie hulp

Probeer je videokaart zo te plaatsen dat er niet direkt een kaart onder geplaatst is in een PCI-slot.
Kan ie sowieso z'n warmte beter kwijt.

Betere koeler? Misschien is de VGA Silencer wat voor jou. Voor zover ik weet kun je die koeler alleen maar via internet krijgen, maar ik ken mensen die die koeler hebben en zijn best tevreden. Jij had toch een Rad9800pro? De koeler is compatible met 9500 (pro), 9700 (pro) en de 9800 (pro), ik weet alleen niet zeker of dit ook voor de 9600 (pro) geld.
Arctic-Cooling site
Kijk onder products, vga coolers, vga silencer.

Als je geen creditcard hebt, kun je natuurlijk altijd nog proberen bij een computerwinkel te vragen of ze er aan kunnen komen. Of je koopt een andere koeler, zoiets als een Zalman Heatpipe koeler.

Dat is precies de koeler die ik besteld heb,
maar toch bedankt.:cool:

via internet besteld en ik ga de cooler zelf ophalen . ik betaal contant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan