Probleem BSOD Stop 0x0000007B

Status
Niet open voor verdere reacties.

NJShackz

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Berichten
16
Heb voor een vriend even een laptop in reparatie, het is een D600 van Dell (Ja ik weet het een Dell). Probleem ermee is dat als de computer regelmatig opnieuw opstart bij Windows XP opstartscherm, dan BSOD weergeeft, en je daarna gewoon niks meer kan. Heb verschillende mogelijkheden geprobeerd:

Windows XP Cdtje gepakt, Gerepaired met chkdsk /r , eveneens als fixboot en fixmbr.
Geen enkel effect, Ben 1 x in Veilige modus gekomen, en daar geprobeerd systeemherstel te draaien, om naar een oudere datum terug te draaien, hierna kreeg ik weer een BSOD, en kwam ik ook niet meer veilige modus in, Heb ook eveneens met de standaard recovery van windows XP geprobeerd hem te repairen, Dus niet in CMD.

Heeft iemand nog een suggestie?

Tis dus een laptop D600!
 
Als je in de F8 bent, ga dan eens (voor zover mogelijk) naar apparaatbeheer en kijk daar eens naar "vreemde" dingen.

Eigenlijk nog veel belangrijker is de vraag:
"Wát is er aan de machine veranderd kort vóór het probleem zich manifesteerde?"

Deze vraag vloeit voor uit de stelling:
dit computergedrag ontstaat in 99,9% van de gevallen niet "zomaar". Er is altijd een gebeurtenis aan voorafgegaan: hardwarematige veranderingen of softwarematige aanpassingen. Dit zal die vriend je kunnen vertellen. Zonder deze informatie is het een beetje koffiedik kijken.

De resterende 0,1% betreft een hardwarematig defect.
 
Ik kan dus Windows XP Helemaal niet in
Ik denk dat hij software heeft geinstaleerrd, wat .e.v.t een virusbevat wat aan je bootsectoren vreet. ik dacht fixboot/fixmbr, helaas heeft dit dus niet geholpen.

Sorry, niet het antwoord wat ik op gehoopt had. (Misschien was ik onduidelijk) Leg het nog even een keer uit:

''Die jongen heeft dus een D600 laptop , met windows XP geinstalleerd, die telkens opnieuw op start met een BSOD die dus aangegeven staat ''In het vorige subject'. Ik heb geprobeerd te recoveren. Door chdsk /r. Ook heb ik FixBoot en FIXMBR gedaan via de windows XP cd met CMD. Heb ook e.v.t in de bios gekeken voor fouten. Kan helaas geen mogelijkheid vinden. Heb 1 x de mogelijkheid gehad dat ik in Veilige Modus kwam.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !


Welke foutmelding krijg je exact in je BSOD ?

We zijn hier zover ik weet geen helderziende !

Greetz,

Harry.
 
^^

Hoi !


Welke foutmelding krijg je exact in je BSOD ?

We zijn hier zover ik weet geen helderziende !

Greetz,

Harry.


Hoi Harry,

Ik laat het je straks weten, probeer nog even 1 x te recoveren.
Stel, ik kom weer in veilige modus? Hoe schrijf ik bestanden over na een externe hardeschijf? Hij draait de drivers wel en hij herkent hem ook, zie hem helaas niet in verkenner etc.
 
Ik krijg nu ineenkeer een andere BSOD:


STOP: 0x000000000A (0xF7C5128, 0x00000002, 0x0000002, 0x804d9fc2)


?!


HELLUP! :p
 
Hoi !

Staat er ndis.sys onder ?

IRO NOT LeSS OR EQUAL ?

Is er een mini-dump ?

Zo ja, kun je die uitlezen ?

Ik vroeg om de complete foutmelding.

Greetz,

Harry.
 
IRO NOT LeSS OR EQUAL dat zie ik wel

Die sys melding niet.

(dit is dus een andere BSOD) dan de vorige.
Ik zie geen mini dump, en kan hem ook niet uitlezen

Groetjes,
Stefan

Zou het e.v.t mogelijk zijn dat ik Windows XP op een externe hardeschijf installeer, en dan dingen kan uitlezen
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Eerst even het geheugen testen; bij een hardware-fout lost een clean-install niets op; als die al mocht lukken !

memtest: http://hcidesign.com/memtest/download.html

Maar gezien het feit dat je laptops voor vrienden repareert heb je memtest vast wel liggen.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Eerst even het geheugen testen; bij een hardware-fout lost een clean-install niets op; als die al mocht lukken !

memtest: http://hcidesign.com/memtest/download.html

Maar gezien het feit dat je laptops voor vrienden repareert heb je memtest vast wel liggen.

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Dit is dus niet het geval, ik installeer en los e.v.t problemen SOFTWARE-Matig op, hardware hoef je me niets van te vragen. Hoe laat ik dit booten? Mvg,

Stefan
 
Zou het e.v.t mogelijk zijn dat ik Windows XP op een externe hardeschijf installeer, en dan dingen kan uitlezen?
 
Hoi !

Windows installeren op een externe HDD is niet echt mogelijk, dat vind mr. Bill Gates niet goed !

Zet gewoon de download in een map, sluit alle andere programma's en laat memtest draaien totdat tenminste 100 % bereikt is.

Krijg je een of meerdere fouten kun je opnieuw draaien met 1 geheugenstrip om te kijken welke module corrupt is.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan