Probleem connectie USB hub van Belkin door Firewall AVG

Status
Niet open voor verdere reacties.

amateurpc

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2010
Belking AVG.JPGIk heb AVG 2014 geïnstalleerd als firewall en antivirustoepassing. Voor het printen maak ik gebruik van een USB-hub van Belkin. Om connectie te maken met één van mijn printers moet ik steeds mijn firewall steeds afzetten zodat de verbinding kan gemaakt worden. Nochtans staat de hub mee onder de toepassingen bij de firewall als "toestaan". Ik heb ook alle poorten voor deze toepassing geopend
Wie kan mij hiermee helpen?

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met USB hub? Een USB printserver die aan je netwerk is aangesloten of een USB 'verdeler' die rechtstreeks aan je pc is aangesloten?
Ik krijg uit je verhaal het idee dat het een USB printserver is, en dus niet een USB hub?

Tijs.

het is een "server" die aangesloten is aan mijn router (bbox) zodat andere pc's in huis ook gebruik kunnen maken van de printers

Voeg eens poort 9100 tcp uitgaand toe als toegestaan in die firewall.

Tijs.

Lijkt mij onder Firewall instellingen -> Systeemservices -> knop Gebruikerssysteemregels beheren
Daar dan (proberen) poort 9100 TCP uitgaand toe te staan. Mogelijk moet je die regel dan nog helemaal bovenaan zetten.
Iets vergelijkbaars staat ook hier (in het Engels), maar daar worden ALLE poorten inkomend en uitgaand toegestaan. Jij moet je dus richten op TCP poort 9100 uitgaand.
Verder staat er over de firewall ook wat in de handleiding, hoofdstuk 10.
Overigens is de AVG handleiding onduidelijk daaromtrent, en dat is een veelvoorkomend probleem m.b.t. AVG documentatie van uitzonderingen (of die nou voor de anti-virus component of Online Shield of firewall zijn).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helaas is het niet gelukt om verbinding te maken met mijn printer, zelfs nadat ik alle poorten heb geopend. Ik weet het nu niet meer
Belkin.JPGFirewall AVG.JPG

Zo snel heb ik geen idee wat er nu misgaat, gegeven wat je al teruggemeld hebt. Evt. wil ik m.b.v. Teamviewer even kijken op server3.
Daarvoor moet je wel (nu) op de Helpmij chat komen, zodat je ID + wachtwoord kunt doorgeven via prive-bericht aldaar: /to dnties <ID> <ww>

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan