• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem: Datum invoegen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

punzoow

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2012
Beste,

De bedoeling is dat ik de datum in kan voegen in een sjabloon. ik heb dit geprobeerd met VANDAAG() maar hier word telkens als ik een document opsla in dit sjabloon, wanneer iemand anders het document opent, de datum ook verandert..

Ik zou eigenlijk willen dat wanneer ik een sjabloon open de huidige datum komt te staan, en wanneer ik deze opsla naar een document, deze niet meer verandert. D.w.z. dat altijd de aanmaakdatum van het document wordt getoond.

Alvast bedankt,
Greetz

Je kan dit doen door (in VBA) achter ThisWorkbook de volgende code te zetten, aangenomen dat de datum in cel A1 zal komen.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    [a1] = Date
End Sub

Je kan dit doen door (in VBA) achter ThisWorkbook de volgende code te zetten, aangenomen dat de datum in cel A1 zal komen.

Code:
    [a1] = Date
End Sub

Eerst en vooral, bedankt voor je snelle reactie Ronald.

Ik heb dit gedaan, maar moet ik nu de formule =VANDAAG() nog steeds in de cel zetten of niet?

Groeten,
Gianluca

Nee, je hoeft de formule niet meer te gebruiken. Al zou je die in de betreffende doelcel zetten, dan zou deze worden overschreven door de VBA-code.

Je kan het proberen met een test-bestand.

Die zal dan toch voorwaardelijk moeten zijn, anders wordt iedere keer bij het openen van het werkboek de datum in A1 aangepast naar de huidige datum.

Code:
    If [A1] = "" Then
        [A1] = Date
    End If
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan