Hello everybody,
Ik ondervind problemen met dit stukje code.
Elke dag laad ik dmv een andere applicatie een heleboel lijnen in excel, de bovenste lijnen (een 40-tig tal) zijn wel allemaal lege lijnen. (de Excel versie waar ik mee werk is 2003)
Nu wil ik deze lijnen deleten tot de teller een rij tegenkomt waar de waarde "Products" in staat en dan moet de loop stoppen.
Misschien wel raar dat ik de excel objecten heb geïnitialisserd en gedeclareerd maar deze code komt uit een andere applicatie (Scripting) en werd ooit door iemand anders geschreven.
Ik ondervind wel een probleem bij het declareren van het object Row.
Misschien is de opzet van de loop ook niet helemaal juist maar door het probleem met de variabele kan ik niet verder testen.
Kunnen jullie mij zeggen wat ik fout doe aub?
Groetjes,
Amber
Opmerking: ik heb een probleem om nieuwe vragen te posten op dit forum als ik op het netwerk ben aangesloten van onze firma.
Dus als ik niet zo snel reageer is dit de reden. (van thuis uit kan ik wel vragen posten)
Ik ondervind problemen met dit stukje code.
Elke dag laad ik dmv een andere applicatie een heleboel lijnen in excel, de bovenste lijnen (een 40-tig tal) zijn wel allemaal lege lijnen. (de Excel versie waar ik mee werk is 2003)
Nu wil ik deze lijnen deleten tot de teller een rij tegenkomt waar de waarde "Products" in staat en dan moet de loop stoppen.
Misschien wel raar dat ik de excel objecten heb geïnitialisserd en gedeclareerd maar deze code komt uit een andere applicatie (Scripting) en werd ooit door iemand anders geschreven.
Ik ondervind wel een probleem bij het declareren van het object Row.
Misschien is de opzet van de loop ook niet helemaal juist maar door het probleem met de variabele kan ik niet verder testen.
Kunnen jullie mij zeggen wat ik fout doe aub?
Code:
Dim xlApp As Excel.Application, xlBook As Excel.Workbook, xlSheet As Excel.Worksheet, xlRange As Excel.Range Dim xlWorkSheetF As Excel.WorksheetFunction
Sub Delete_Rows()
Set xlApp = CreateObject("Excel.Application")
Set xlBook = xlApp.Workbooks("Book3")
Set xlSheet = xlBook.Worksheets(1)
Set xlWorkSheetF = xlApp.WorksheetFunction
Set xlRange = xlSheet.Range("A1")
With xlSheet
Dim rij As Integer
rij = 0
Do Until xlSheet.Range.Cells.Value <> "Products"
'xlRange.Cells(1).Value <> "Products"
Cells.EntireRow.Delete
'Cells.EntireRow.Select
'Selection.Delete Shift:=xlUp
rij = rij + 1
Loop
End With
End Sub
Groetjes,
Amber
Opmerking: ik heb een probleem om nieuwe vragen te posten op dit forum als ik op het netwerk ben aangesloten van onze firma.
Dus als ik niet zo snel reageer is dit de reden. (van thuis uit kan ik wel vragen posten)