Probleem dns met vista help me :O

Status
Niet open voor verdere reacties.

mlnhk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2009
hallo iedereen ik heb een heel irritant probleem
ik heb soms wel internet en soms niet maar mijn vader heeft altijd internet en mijn moeder en me broer ook
hun hebbe alleen geen vista ik wel steeds als ik wil reconnecten krijg ik alleen lokkaal internet en dat moet ik niet hebben
als ik het probleem probeer te verhelpen staat er : Er kan geen verbinding met de externe host primaire dns-server 192.xxx.x.x
we hebben allen draadloos netwerk
ik zat zelf te denken aan te veel draadloze computers op 1 router?
hartelijk bedankt
Groeten G:D

[...]ik zat zelf te denken aan te veel draadloze computers op 1 router?
hartelijk bedankt
Groeten G:D

Dat zou best kunnen. Het probleem dat je beschrijft ken ik vooral als op het lokale (draadloze) netwerk veel wordt gesurfd en vooral als er veel van die downloaders actief zijn.

Wat je kunt proberen is een of twee 'vaste' DNS-servers van Opendns.com in te stellen in je IPv4 instellingen van je netwerkkaart.
hier staan de DNS-servers die je kunt gebruiken.
Die zijn momenteel dus:
208.67.222.222
208.67.220.220

Succes,

Tijs.

nee helpt niet er staat nu onbekende netwerk en sitecom zelf ik heb nu lokaal met beperkte mogelijk heden? nog steeds geen internet weet iemand hoe ik dit kan verhelpen ?
dankjewel
G:D

Je kunt je router wél bereiken (voor configureren ervan)? Indien ja, dan is het vreemd dat je blijkbaar niet verder mag dan dat.
Kijk ook na of die DNS server die jij in je beginposting noemde dezelfde is als het ip-adres van je router.
Als ook dat het geval is, probeer eens het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
nslookup
server 192.168.x.x
www.google.nl

(Natuurlijk dat 192.168.x.x vervangen door dat ip-adres dat je eigenlijk bedoelde in je startposting).
Krijg je antwoord, in (ong.) deze vorm:
> www.google.nl
Server: [192.168.x.x]
Address: 192.168.x.x

Non-authoritative answer:
Name: www.l.google.com
Addresses: 209.85.227.99, 209.85.227.103, 209.85.227.104, 209.85.227.147
Aliases: www.google.nl, www.google.com

>
dan zie ik eigenlijk geen verklaring waarom Vista besluit dat je geen Internet zou hebben.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan