Beausejour
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 30 nov 2010
Beste mensen,
Wij hebben hier een draadloos netwerk waar 1 Mac gebruik van maakt en ook nog een PC met windows XP. Sinds kort lukt het niet meer om met de PC op het internet te komen. De Mac werkt nog wel als vanouds. Ook als ik probeer een laptop of een andere pc op het netwerk aan te sluiten lukt dit niet meer.
Hij zegt dan dat er beperkte/geen mogelijkheden zijn om verbinding te maken.
Druk ik dan op herstel zegt hij dat het ip adres niet vernieuwd kan worden.
Wanneer ik zelf IP adres en DNS server intyp is de verbinding met het netwerk erg goed, maar kom ik nog steeds niet op internet. Als ik dan met cmd mijn ip adres release en vervolgens weer renew, zegt hij geen contact te hebben met DHCP.
UPC zegt hier niks aan te kunnen doen aangezien de verbinding goed is.
Iemand een idee?
Mocht het helpen:
Modem: Arris TM502B
Router: Airport base station
Netwerkkaart: SMC WPCIT-G
(Nieuwste firmware en drivers aanwezig)
Wij hebben hier een draadloos netwerk waar 1 Mac gebruik van maakt en ook nog een PC met windows XP. Sinds kort lukt het niet meer om met de PC op het internet te komen. De Mac werkt nog wel als vanouds. Ook als ik probeer een laptop of een andere pc op het netwerk aan te sluiten lukt dit niet meer.
Hij zegt dan dat er beperkte/geen mogelijkheden zijn om verbinding te maken.
Druk ik dan op herstel zegt hij dat het ip adres niet vernieuwd kan worden.
Wanneer ik zelf IP adres en DNS server intyp is de verbinding met het netwerk erg goed, maar kom ik nog steeds niet op internet. Als ik dan met cmd mijn ip adres release en vervolgens weer renew, zegt hij geen contact te hebben met DHCP.
UPC zegt hier niks aan te kunnen doen aangezien de verbinding goed is.
Iemand een idee?
Mocht het helpen:
Modem: Arris TM502B
Router: Airport base station
Netwerkkaart: SMC WPCIT-G
(Nieuwste firmware en drivers aanwezig)