probleem draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordwillo

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
hallo,

Ik ben in het bezit van een dell xps M1530(slechts 3 maand oud) met een dell wireless 1395 minicard(oorspronkelijk vista).
Ik zit hier op een studentekot met mijn computer en slaag er niet in verbinding te maken met het beveiligd draadloze netwerk hier aanwezig, mijn kotgenoot heeft een medion computer met eveneens vista geïnstalleerd en ervaart geen enkel probleem. Als vrienden langs komen met hun laptop hebben ze ook toegang tot het netwerk, zelfs iphones kunnen erop.

De foutmelding is de volgende: "de beveiligingsinstellingen op deze computer komen niet overeen met de instellingen op de router" Ik heb ondertussen al verscheidene malen de instelling aandachtig opnieuw ingesteld en ben er honderd procent zeker van dat alle gegevens kloppen(zowel de netwerksleutel als het type van beveiliging(wap-psk, tkip)!

Volgende stappen heb ik al ondernomen:

_stuurprogramma van de draadloze kaart geherinstalleerd
_contact opgenomen met dell, zij vonden geen oplossing, ze beslisten mij een nieuwe netwerkkaart op te sturen, deze kaart geïnstalleerd, dit apparaat werkt correct volgens windows, maar nog steeds dezelfde foutmelding.
_windows versscheidene malen geherinstalleerd
_vista deraf en windows xp pro sp3 geïnstalleerd(alle drivers gevonden, alles werkt volgens windows weer naar behoren onder xp)
_router is een topcom skyracer, volgens mijn huisbaas is de firmware up to date en staat er ook geen macfilter eraan.

al deze stappen hebben NIETS uitgehaald, en nu zit ik nog steeds met de gebakken peren, dell schuift het probleem af naar windows en windows kan geen support geven omdat het een OEM-versie van vista is(betergezegd was, want nu draait er xp).
Ik ben wanhopig en gefrustreerd, aub alle nuttige informatie is welkom!!!

ahja nog een laatste iets, als de beveiliging op de router is uitgeschakeld kan ik er wel op.
alvast bedankt

mvg

JORD

Laatst bewerkt:
Belangrijke vraag: was er bij de driver ook een configuratie-programma meegeleverd?

Is dat namelijk het geval, dan moet je dat configuratie-programma gebruiken om de draadloze instellingen in op te slaan, niet 'de Windows-manier'.

Tijs.

Als vista was geïnstalleerd heb ik daar niets van gemerkt, maar nu met xp er op is er samen met de driver wel zo een programma bij geïnstalleerd maar nog steeds hetzelfde probleem.

alvast bedankt tijs

Toevallig vandaag een Dell met zo'n zelfde netwerkkaart gezien (met XP erop). En inderdaad zit er een soort van configuratieprogramma bij.

Wat ik op die laptop zag is dat je met de FN-F2 toetscombinatie draadloos aan of uit kunt schakelen. Kijk eens of op jouw XP er ook een dergelijke toetscombinatie zit??
EDIT: Ik zie net in de handleiding dat het bij jouw type apparaat aan de rechterkant van je laptop een schuifje is dat draadloos in- en uitschakelt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
toetsencombinatie is er niet, wel zo een knopje aan de zijkant om de wifi aan en uit te zetten

Ja, en in welke stand staat die??
Er moet ook een indicatorlampje zijn dat aangeeft of Wlan is ingeschakeld of niet (boven je toetsen van je toetsenbord).

Kijk daar dus goed naar.

Tijs.

uiteraard staat die aan, zou wel erg zijn als ik dat nu pas zou realiseren:D

Bij uitzondering help ik je later vanavond wel even via MSN.

Klik op mijn naam (links van het bericht) en kies Stuur e-mail naar dnties
Zet daar MSN naam in.
Zorg er verder voor dat de laptop waar je nu problemen mee hebt straks (rond 22:15) bedraad Internet heeft en je aangemeld bent bij MSN, en dan zullen we wel even kijken of er wat aan te doen is.

Tijs.

ben vandaag even gaan testen op school, daar heb ik kunnen inloggen op het draadloos netwerk via VPN(cisco client) zonder problemen. Dus zal wellicht wel compatibiliteitsprobleem zijn.

ben vandaag even gaan testen op school, daar heb ik kunnen inloggen op het draadloos netwerk via VPN(cisco client) zonder problemen. Dus zal wellicht wel compatibiliteitsprobleem zijn.

Fijn dat de draadloze kaart zelf blijkbaar niet kapot is en de software&driver werkt. :)
Jammer dat het met de huidige apparatuur thuis niet werkt :(

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan