probleem draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjetop

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2007
ik heb op mijn laptop vandaag xp home opnieuw geinstalleerd (heb dus alles van de laptop af gegooid en toen xp erop gezet)
maar nu weet ik niet precies hoe ik verbinding krijg met draadloos netwerk kan iemand mij daarbij helpen? er zit gewoon een draadloze netwerkkaart in mijn laptop.
Kan iemand mij dit in stappen uitleggen wat ik moet doen enzo.....??
mvg

Heb je je drivers geinstalleerd? Dan daar beginnen en beginnen met de chipset drivers. Drivers zijn te vinden op de site van de fabrikant van de laptop of op de driver cd.

Eerst de chipset drivers, opnieuw opstarten en de rest installeren. Tussendoor opnieuw opstarten.

nog niet ga ik nu doen
maar heb al vaker xp erop nieuwe opgezet , maar krijg nooit het draadloze goed ingesteld altijd loop ik daar op vast, maar ga het nu ff probere laat wete of het is gelukt

Installeren van de driver voor wifi zou voldoende moeten zijn. Maar eerst chipset!

Met de driver...

Heb je nu uberhaubt al drivers geinstalleerd? Begin daar dan mee, eerst chipset!

Ook heb ik al verteld waar je de drivers kan vinden.

ja heb alles geinstalleerd behalve de driver wlan , als ik daar via de cd op klik zegt ie van je moet manueel installeren

Dan ga je de cd verkennen, op zoek naar de driver en installeer je deze manueel.

Of je gaat naar de website van de fabrikant van de laptop, vult daar de gegevens van je laptop (type) in en zoekt daar de wlan driver. Download die en installeer.

ik snap er niks meer van....
hoe moet ik die laatste driver (wlan) nou installen
ik heb hem van de site van de fabrikant gehaald en dan wat moet ik dan met die bestandjes doen?

Installeren... Ik bedoel, die anderen lukten toch ook? Zelfde principe met deze driver.

Welk merk en type laptop heb je?

Laatst bewerkt:
ik heb alles van dat uitgepakt en dan krijg ik 3 bestandjes
sis163u (beveiligingscatalogus)
sis163u (setup gegevens)
sis163u (systeembestand)

hoe moet ik dat installeren dan.....??

welk os? Vista?

[/url]

Installeren doe je trouwens door het bestand inderdaad uit te pakken, vervolgens naar apparaatbeheer te gaan en daar voor wlan daar te kiezen voor stuurprogramma bijwerken. Vervolgens kan je verwijzen naar de lokatie waar je de uitgepakte map hebt neergezet.

Laatst bewerkt:
bij mij staat er geen kopje met wlan tussen aparaatbeheer.
en heb trouwens os windos xp

Dan moet je dus niet de driver van mijn eerste link hebben... Maar de tweede. En dan daar de juiste keuze maken. Installatie blijft hetzelfde.

De driver komt waarschijnlijk op de laatste plaats waar nog een vraagteken staat in apparaatbeheer.

maar dan heb ik gewoon de zelfde soort pictogrammetjes. en hoe moet ik die installeren ook bij apparaatbeheer?
en bij apparaatbeheer staat wel een vraagteken bij overige apparaten wat moet ik daar dan precies mee

Installeren doe je trouwens door het bestand inderdaad uit te pakken, vervolgens naar apparaatbeheer te gaan en daar voor wlan daar te kiezen voor stuurprogramma bijwerken. Vervolgens kan je verwijzen naar de lokatie waar je de uitgepakte map hebt neergezet.

Maar dan nu bij het vraagteken ipv wlan zoals ik dat noemde. Rechtsklik op dat vraagteken en stuurprograam bijwerken. Handmatig de lokatie geven van de uitgepakte bestanden.

Laatst bewerkt:
bij het vraagteken (overige apparaten ) kan ik niet kiezen voor stuurprogramma bijwerken.
hoe moet ik dit nou doen?

Zou je een screenshot van apparaatbeheer kunnen plaatsen?

En welke keuzes krijg je wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan