Probleem DVD Station Mat****a U841S in laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

noenie14

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Ik heb een Toshiba notebook met Mat****a dvd speler en brander aan boord. Nooit problemen gehad met branden of
spelen tot het afspelen een tijdje geleden begon te haperen. Letterlijk dan, hij speelde wel af,
maar vertraagd en wat krakerig, alsof de dvd te langzaam draaide. Apparaatbeheer gaf de volgende melding:
Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het
stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)"
Nu heb ik ff gegoogled, en daarna t volgende gedaan:

* Eerst dvd speler verwijderd en opnieuw geinstalleerd, geen resultaat.
Daarna:
*1. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
2. Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
3. Klik op de volgende registersubsleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control/Class/{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
4. Open het menu Bestand en klik op Exporteren.
5. Typ opgeslagensleutel in het vak Bestandsnaam en klik op Opslaan.
6. Klik op Upperfilters bij het gegevenstype REG_MULTI_SZ en klik in het menu Bewerken op Verwijderen.
Wanneer wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.
7. Klik op LowerFilters bij het gegevenstype REG_MULTI_SZ en klik in het menu Bewerken op Verwijderen.
Wanneer wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.
8. Sluit de Register-editor af en start de computer opnieuw op.
Geen resultaat.

* Vervolgens heb ik in apparaatbeheer de IDE ATA/ATAPI controllers (zowel primair als secundair) op Ultra DMA gezet.
De één staat op 5, de ander op 2.

Dvd station speelt nu wel weer goed af, maar ik kan nu mijn brand-programma (SONIC) niet meer openen.
Ik krijg de volgende melding: "All your drivers are set to disabled. On this operating system,
in order to start Record Now, you must either physically remove your drives, or enable at least one drive.

Heb ondertussen dvd station via apparaatbeheer al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, geen resultaat.
Apparaatbeheer geeft ook geen foutmelding.

Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?

BVD
Gr, Leonie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan