probleem email verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

leepelaer

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Ik heb met het verzenden van een email via outlookexpress een vreemd probleem.
Ik kan één bepaald email adres maar niet verzonden krijgen omdat ik dan het bericht krijg dat het geweigerd wordt door de provider. Als ik het bericht verzend via hotmail gaat alles prima,ook als ik berichten van dit emailadres in Outlook met beantwoorden terugstuur. Ik weet zeker dat het emailadres juist is en dat ik er kortgeleden geen probleben mee had.
Dit emailadres is niet geblokkeerd in outlookexpress.
Systeem Win. ME met Outlook express 6
Wie kan dit probleem ontrafelen ??
Chris

Lijkt erop dat jij geblokkeerd bent, middels een programma als Mailwasher of dat je bij de desbetreffende provider bent geblacklist.

outlook

Ik weet niets van het programma Mailwasher en geblacklist (wat een taal!!) is mij niets bekend.
Als ik berichten ontvang van het betreffende emailadres dan kan ik deze met "beantwoorden" wel sturen zonder problemen.

Het kan zijn dat er bij de provider een filter aanstaat, dat de mail filtert op bepaalde woorden of woordcombinaties. Als die filter denkt dat zulke woorden in de email staan, wordt hij geweigerd. Misschien iets in die richting zoeken?

Ik heb dat ook wel eens gehad. De betreffende naam uit het adresboek gehaald en opnieuw ingevoerd. Werkte hierna weer perfect.

E-mail geblokkeerd

Ik heb bij de beide providers geinformeerd of er sprake was van een blokkering. Geen van de providers is hier niets van. E-mail adres deleten en weer opnieuw invoeren heeft geen enkel resultaat. Ik heb in andere forums begrepen dat dit meer voorkomt bij Chello

Kan het misschien zo zijn dat het emailadres een combinatie van letters heeft die een woord vormen dat mogelijk geblacklist is?

e-mail blokkering

Hoe moet ik nou weten of de combinatie van letters eventueel geblacklist is? Enige tijd geleden kon ik gewoon e-mailen naar dit adres. Als ik een bericht ontvang van dit e-mail adres dan kan ik dit zonder problemen openen en via "beantwoorden"van Outlook Express weer terugzenden.
Mijn provider Chello weet van niks en de provider van het e-mail adress "t-online.de" is zich ook van geen kwaad bewust.

Probeer eens uit een mailtje wat je van hen ontvangt het emailadres op te slaan.
Nu een nieuw bericht openen en het emailadres kiezen middels aan en adresboek.
Hierna verzenden en kijken wat er gebeurt.

Krijg jij jou mail retour dan? Zo ja, wat staat daar in?
Ik had dit kort geleden met mijn zwager. Hij had een e-mail adres in het trend van:
Jantje.beton1@home.nl.
Soms ging het goed maar opeens kreeg ik alle mails retour.
Na veel gezeik en gebel heeft Essent de boel verandert bij hun. Sindsdien is het adres: jantje.beton@home.nl Dus zonder dat 1.
En nu werkt het goed
Andere mogelijkheid (maar dat denk ik niet) is, dat de ontvanger een programma gebruikt om direct bij de provider de adressen blokkeren. Dat kan, je kan ze daar checken, voordat je kan downloaden. Misschien foutief zou daar jou adres staan.
Maar nogmaals, dat denk ik niet, aangezien hij jou mails via Hotmail wel accepteert.
Heeft niets te maken met WindowsME.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan