• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem enquête

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter_kabouter

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2005
Ik heb een lijst met 50 vragen en per vraag zijn er 5 mogelijke antwoorden. Ik heb nu met een macro berekend hoeveel keer antwoord1, antwoord2, antwoord3, antwoord4 en antwoord5 gegeven is per vraag.
Om een idee te geven hoe mijn werkblad eruit ziet:
B4 = Vraag1
C4 = Antwoord1
C5 = Antwoord2
C6 = Antwoord3
C7 = Antwoord4
C8 = Antwoord5

D4 = 17
D5 = 13
D6 = 10
D7 = 11
D8 = 18

B16 = Vraag2
C16 = Antwoord1
C17 = Antwoord2
C18 = Antwoord3
C19 = Antwoord4
C20 = Antwoord5
enz.

Nu wil ik graag per vraag ook een grafiekje tonen (ook met een macro), maar hier loopt het fout:

Range("C" & teller1 & ": D" & teller2 & "").Select
Ik wil hier dus het bereik C4: D8 aanduiden om een grafiek te maken. Teller1 bevat hier de waarde 4 en teller2 bevat de waarde 8.
Maar als ik deze code uitvoer dan krijg ik de melding:
"Run-time error '1004': Application-defined or object-defined error."

Laatst bewerkt:
Deze foutmelding verschijnt omdat de computer het object niet kan vinden.
Ik heb onderstaande macro geschreven en het sluit aan bij je wens.

Bij het opstarten van de macro verschijnt een invoerbericht waarin gevraagd wordt van welke vraag je een grafiek wilt zien.

De macro zoekt de ingevoerde vraag op in de B-kolom en stelt een grafiek samen met de bijbehorende gegevens.
LET OP: De macro gaat er vanuit dat er al een grafiek is genaamd Grafiek 1.

With Range("B:B")
Set c = .Find(InputBox("Van welke vraag wil je een grafiek zien ?"), LookIn:=xlValues)
If Not c Is Nothing Then
Range("C" & c.Row & ": D" & c.Row + 4 & "").Select

ActiveSheet.ChartObjects("Grafiek 1").Activate
ActiveChart.ChartArea.Select
ActiveChart.SetSourceData Source:=Sheets("Blad1").Range("C" & c.Row & ": D" & c.Row + 4 & ""), PlotBy:= _
xlColumns

End If
End With

Ik heb het nu opgelost door naast elke vraag een grafiek te zetten. Van zodra er gegevens veranderen per vraag, zal de grafiek ook automatisch aanpassen.-, want ik was vergeten dat een grafiek zich automatisch aanpast aan de gegevens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan