• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem Excel beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eliebaele

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Hallo,
bestand is te downloaden op http://www.megaupload.com/?d=5G5XQTA0

Probleem1)

wil ik dat elk tabblad dat als naam een persoonsnaam is (dus marnic,isabel...) word beveiligd als je het opent met wachtwoord. dit wachtwoord mag gewoon de naam zijn.
dit wel zodanig dat later da wachtwoorden kunnen worden gewijzigd

Probleem2)

In deze tabbladen mogen de lege cellen slechts 1keer worden ingevuld!! indien een cel die reeds een waarde heeft gewijzigd moet worden moet er een wachtwoord worden gevraagd, dit mag voor alle bladen zelfde zijn.

Probleem3)

Zoek ik een macro waarbij ik eerst kann wat cellen selecteren en die dan alle lege cellen waarde 0 toekent en de andere ongewijzigd blijven.

Ik heb op de forums al hier en daar wat gelijkaardige dingen gezien maar niets werkt degelijke en al zeker niet in combinatie.

indien iemand raad weet mag je gerust mailen naar dit forum gebruiken om te antwoorden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Allereerst welkom op helpmij.nl

Antwoorden doen we via het forum, niet via mail.

Succes, met je vraag.
Jackall

Mogelijke oplossing voor probleem 2

Plak onderstaande code in elk blad.

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Dim a As String
If ActiveCell = "" Then
ActiveSheet.Unprotect Password:="password"
Exit Sub
Else
ActiveSheet.Protect Password:="password"
   a = Application.InputBox( _
      Prompt:="Enter password", _
      Title:="Inloggen:")
   If a = "password" Then
     MsgBox "U kunt de waarde nu veranderen."
     ActiveSheet.Unprotect Password:="password"
   End If
End If
End Sub

Het wachtwoord is bij het invullen zichtbaar, wil je dit niet dan moet je een userform maken.

mvrgr Jan.

Alvast bedankt, werkt op eerste zicht perfect maar....

probeer eens in plaats van wachtwoord in te vullen gewoon annuleren te klikken...dan kan je da waarde ook veranderen... zonder het wachtwoord te weten

Heb je de code 1 op 1 overgenomen?

Als ik op een lege cel klik kan ik deze zo veranderen, klik ik op een cel waar al een waarde instaat dan moet ik eerst het wachtwoord invullen.

Jan.

code gekopierd en geplakt.

als je in plaats van het wachtwoord ingeven annuleren klikt kan je de waarde ook wijzigen. snap je??

Ik snap wat je bedoelt, ik begrijp alleen niet waarom hij het bij jou niet doet.
Bij mij doet hij het prima. (ik gebruik office 2010)

De code kijkt eerst of de cel leeg is, is dit het geval dan haalt hij de beveiliging van het werkblad.

Staat er iets in de cel dan beveiligd hij het werkblad eerst, vervolgens moet je het wachtwoord ingeven en controleerd hij of het wachtwoord juist is.
Is dit niet het geval dan haalt hij de beveiliging (bij mij) niet van het werkblad.

ok, nu lijkt dit te lukken!!! bedankt

ik ga het morgen grondig uittesten of het niet te omzeilen is :-)

heb je soms idee voor mijn andere 2vragen??

zeer veel dank!!

dit is inderdaad perfect voor wat ik wil doen, kan je me uitleggen hoe ik de lijst met namen opbouw en hoe ik kan beslissen wie welke tabs mag zien?? want ik kan dit echt niet afleiden uit de macro, ken er te weinig van

alvast bedankt terug!!

Er is een verborgen tabblad (mensen).
Deze kun je tevoorschijn halen door rechts te klikken op de tabbladen en daarna te kiezen voor zichtbaar maken.

In deze 2 kolommen kun je de namen van de mensen zetten met wachtwoord, de naam moet gelijk zijn aan de naam van het tabblad waar ze naartoe mogen.

Geef even aan wat precies de bedoeling is, mogen alle personen de bladen zien waar de overzichten in staan of zijn deze alleen bedoeld voor 1 persoon (admin)

Wie mag wat zien?

Als ik meer info heb kan ik daar wel even naar kijken.

heel veel dank!!!!

http://www.megaupload.com/?d=XLBSGRC5

hier nogeens huidig bestand. heb je codes reeds gekopierd. enkel de knop inloggen is niet zichtbaar

alle namen hebben enkel toegang tot hun tab met zelfde naam,

enkel zou ik een administrator pagina willen waar alles beschikbaar is. kan dit??

of wat nog beter zou zijn maar dit hoeft niet echt is dat ik echt per persoon kan kiezen wat zichtbaar is en wat niet.

heel erg bedankt!!!

wat er bij mij wel ook nog in zit in de "module" is

Code:
Sub macro10()
ActiveSheet.Name = ActiveSheet.Range("A1:A1")
End Sub

celA1= naam van tab

deze moet er ook nog in maar zit nog niet in laatst bijgevoegd bestand,(maar werkt wel)

wou het gewoon even meegeven weet niet of het uitmaakt

Laatst bewerkt door een moderator:
PRACHTIG man!!!!

kan ik nu voor bepaalde personen nog tabbladen bij beschikbaar maken??

voor koen: overzicht verlof vr plan.

en vr kathleen overzicht inhaalrust en overuren per maand

of doe ik dit beter op n andere manier??

Nog eens heel veel dank man, da word een prachtig bestand...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan