• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem Excel beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.
of kan ik een NIEUW bestand maken en hieraan koppelen, het zit zo, kathleen is de secretares en die doet de controle daarom dat die 2 tabs overuren en inhaalrust voor haar ook beschikbaar moeten zijn, en koen doet planning dus die heeft overzicht verlof vr planning nodig...

sorry dak je blijf lastig vallen maar je lijkt blijkbaar echt ALLES te weten :-)

THX

Bedankt

Man, echt 1000x dank.

Alles is opgelost en het bestand werkt perfect!!! mercie vr de hulp ik kan aan mijn volgend project beginnen!!

bedankt

nog kleine aanpassing

hoe kan ik ervoor zorgen als ik zo een beveiligde celwaarde wil veranderen en ik geef mijn ww in dat het niet zichtbaar is maar dat er sterretjes aijn?

Je kunt dit doen door op de bladen van die mensen knoppen te zetten en hier een macro bij te maken die hen naar de bladen brengen die ze mogen zien,Voor elk blad een knop. zie de knoppen op het blad van de ADMIN. onderstaande code kun je gebruiken om de macro's te maken, verander de naam MENSEN in de naam van het tabblad

Code:
Private Sub Mensen()
    Worksheets("MENSEN").Visible = True
    Worksheets("MENSEN").Select
End Sub

Op elk blad moet ook een knop komen te staan die de personen terug brengt naar het VOORBLAD. (zie blad van Kathleen)

Oeps: Ik had je vorige bericht nog niet gelezen.

Laatst bewerkt:
Ik zou me eerst als ADMIN aanmelden
en dan laten controleren of ADMIN is aangemeld, en dat hij dan de cel weer vrijgeeft

Jan.

Ps. als deze topic naar tevredenheid is opgelost wil je deze dan sluiten.

admin

ok, dit ga ik straks uittesten met die bladen.

Kan er worden voor gezorgd dat je bij aanmelden als admin ALLE beveiligingen uitschakelt??

dit zou nog beter zijn.

want als ik nu bij iemand iets moet gaan veranderen en ik ga naar het blad van de persoon moet ik per waarde dat ik moet veranderen het wachtwoord ingeven... en dit wachtwoord is leesbaar, verschijnt niet in sterretjes dus das ni zo handig. mochten bij admin alle beveiligingen eraf gaan is dit ook meteen opgelost...

Bedankt!

@ jan zwart

Is het mogelijk dat je je sheet post in een 2003 versie ?
Kan het voorbeeld niet openen :confused:
Vind dit heel interesant !! En wil er graag wat van leren ook!
Bedankt vast!

http://www.megaupload.com/?d=Z9UO48U5

hierbij mijn huidig bestand, het lukt me maar niet om die knoppen aan te maken en toe te wijzen, ik heb gewoon de knop gekopierd en geplakt en dan op het blad van kathleen ja code met ALLE "mensen" gewijzigd in de naam van het tabblad dat ik wil zichtbaar maken, kan je nog even helpan aub??
is het ook mogelijk om dan meteen eens te kijken of volgende er nog in kan:

1 indien op een persoontab een ingegeven waarde wil worden gewijzigd, man moet er een wachtwoord worden ingegeven, dit mag niet zichtbaar zijn maar hier zouden sterretjes moeten komen.

2 Bij aanmelden als administrator ALLE beveiligingen er af, dit zal dan ook handig zijn naar volgende jaren toe als we kalender en vaste verlofdagen moeten wijzigen.

NOGMAALS bedankt, ik zal voor onze andere vriend die interesse heeft de 2003versie straks posten

Zeer bedankt voor de moeite!!!!
Hij geeft alleen al 2 uur aan dat hij tijdelijk niet beschikbaar is :(
Is er ergens iets mis gegaan ??

Laatst bewerkt door een moderator:
Het bijgewerkte bestand zit onder de link:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OQXIFIEM6TOJ.xls

Ik heb de inlog mogelijkheid voor de gebruikers weggehaald, omdat ik begrepen heb dat deze dit niet mogen doen.
Als je als admin bent aangemeld kun je alles wijzigen, zonder verder nog iets vrij te geven.

Ik heb knoppen op het werkblad van Koen en Kathleen gezet zodat ze vandaar naar de bladen kunnen waar je om vroeg.

Met vriendelijke groet,

Jan.

@schuurar Dat je het bestand interessant vind en graag wil hebben kan ik begrijpen. Maar ga vervolgens niet de vraag van de oorspronkelijke vragensteller overnemen als je problemen ondervind.

jan

bedankt, werkt perfect oals ik wou. zie je het zitten nog eens mijn andere vraag ook te bekijken??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan