Probleem explorer.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.
die netwerk kaarten zitten onboard maar bij apparatenbeheer staat er een rood kruisje doorheen en bij eigenschappen staat uitgeschakelt.

en jij denkt dat de hardeschijf echt fout is geinstaleerd? jij zij dei D,E,F en dat is juist wel de SATA schijf dus je kan er wel gelijk in hebben maar het heeft al tijd goed gewerkt nooit problemen kan hem gewoon defragmenteren enzo.

wel heb ik op 1 van die schijven een paar foto's staan die je alleen kan openen maar niet kan verwijderen ofknippen ofzo maar het schijnen geen windows bestanden tezijn.

ga nu ff die drivers updaten hor nog van me.

en jij denkt dat de hardeschijf echt fout is geinstaleerd? jij zij dei D,E,F en dat is juist wel de SATA schijf dus je kan er wel gelijk in hebben maar het heeft al tijd goed gewerkt nooit problemen kan hem gewoon defragmenteren enzo.
Ik heb niet gezegd dat de HD niet in orde was, ik vroeg of je altijd bij herinstallaties van Windows XP vooraf met F6 een Sata/Raid-driver installeerde. En dat heb je gedaan.

he misschien een dom vraagje maar waar vind ik me video bios? everst zegt dat deze al meer als 2 jaar oud is hem moederbord bios al geupdate maar everst blijft het aangeven op de nvidia site staat ook niks wat er op lijkt en op de asus site kan ik me kaart niet vinden.

die msi is helemaal gelukt. maar ik bedoel waar ik die bios voor mijn videokaart kan update is dat die nvidea site? ik ben m ffe aan t proberen heb net ook al een versie 93.71 nvidea voorbij zien komen maar die hete niet forceware ofzoiets. maar ik ben m aan t proberen.

Die video-bios kun je laten zitten. Ik vond deze opmerking in Helpmij.
Dat pakket wat je van de nVIDIA-site kunt downloaden is wel belangrijk.Dat zijn de drivers voor je videokaart.

ok ja had ik ook al gelezen kwam ik via google maar ik wist niet dat aida en everst met elkaar te maken had ofzo

ok,

het het leek te gaan lukken met nero.
ik krijg inmiddels geen meldingen meer van explorer. maar nero flipt nog steeds
ik had zoomplayer er op staan die raad ik altijd een hele hoop mensen aan omdat hij bij het opstarten checkt welke codecs er niet aanwezig zijn of niet werken. bij mij gaf hij dus alleen AC3 filter aan maar die was gewoon geinstaleerd maar er bleek ook nog een apparte versie te zijn voor dvd bestanden dus ook die geinstleerd en goh jah hoor hij ging verder hij bleef niet meer hangen op het punt waar hij normaal altijd stopte meestal na 5 sec. maar nu ging hij verder dus ik sloot alle andere processen en zette hem op hoge prioriteit. en ben weg gegaan kom ik terrug staat die verdomme melding er weer. maar ik weet zeker dat hij verder is als de vorige keer ik heb weer een logboek opgeslagen misschien zie je er iets aan. bedankt

trouwens je bent top me pc werkt prefect (op nero na dan) led blijven ook heel de tijd al groen. super bedankt.

Bijlagen

Ik zal die twee rapporten zeker bekijken, ik ben alleen op dit moment met een klus bezig, het wordt dus wat later voor ik er op kan reageren.
Wat Nero betreft: als je de installatiebestanden hebt, verwijder Nero dan en draai CCleaner. Herstart je PC en installeer Nero opnieuw.
Het zou kunnen helpen. Zeker omdat de basis van je systeem is geupdate.
Je hoort van me.

oke je bent the ****ing lord

ik ga die instalatie ff proberen ask de cd kan vinden

thnks vast!!!

Over het Everest-rapport heb ik geen opmerkingen. Alleen zie ik nu weer dat er nogal wat Windows-apparaatstuurprogramma's van 1-7-2001 zijn. Ik weet niet hoe je je updates van Windows XP ophaalt, maar druk ook eens op die knop "Aangepast" op de Windows Updatepagina.

Het Nero-rapport liet uiteraard de fout zien. Dat betreffende stuk kun je als plaatje klikken. De foutmelding: "Cannot get media type" kan een foutje in explorer zijn, maar misschien dat de firmware nog om verouderde mediatype's vraagt?
De firmware van je Samsungs CD/DVD-lezer en -schrijver is n.l. nogal verouderd.
Ik heb op de Samsungsite de download van Samsung HD300LD, type TSSTcorp DVD-ROM SH-D162C gevonden. Je moet zelf maar even op zoek gaan daar naar de firmware voor SAMSUNG SP2504C, type _NEC DVD_RW ND-3540A. Ze werken met zo'n keuze na keuzevenster-systeem. Let wel op dat je voor de Samsung SP2504C op die site waarschijnlijk ND-3540A moet invullen. Zoek op de site ook de instructie voor het installeren op.
Je hebt Windows XP op de D-schijf staan, dat is overal netjes dichtgetimmerd?
Ik kwam de Pinnacle Marvin Bus tegen, het kan dat Windows of Nero dat hebben ingekocht. Maar het is toch niet zo dat je voorheen Pinnacle op je systeem had en dat dat niet netjes is opgeruimd?

Laatst bewerkt:
ik had heel toevallig net de fimewire van me HD300 geinstaleerd maar wist ff niet hoe ik ze moest instaleren.

en het zit zo.
had eerst alleen IDE 300gb met windwos.

nieuwe schijf gekocht SATA2 250gb en daar windwos opgezet en die gebruik ik nu. en pinnacle staat geinstaleerd op dit moment.

maar wel masterlijk dat je precies die tekst uit het rapport van nero weet te halen heb het helemaal door zitten scrollen maar kon niks boeiends vinden.

me respect for you.

Ik bedacht nog, dat de versie van Nero 6 van jou misschien ook nog niet geupdate is.
Ik sta geregistreerd op de Nero-site, als jij ook updates wilt halen moet je dus wel jezelf registreren.
Ik hoop dat je een betaalde Nero hebt. :cool: Om je te kunnen laten beoordelen of het zin heeft, heb ik een plaatje gemaakt van Nero Reloaded, zo heet de update (gratis dus.)

Nero Reloaded.

Nero adviseert het gehele pakket te downloaden, i.v.m. de samenhang.

Laatst bewerkt:
die fimerwires voor die cd/dvd drives is volgens mij niet echt de top 1 oorzaak want naar mijn mening komt hij helemaal niet toe aan branden.

maar kan het misschien ook aan mijn werkgeheugen liggen.

als ik zo'n logboekje maak in everst doet hij er bij 41-43 heel lang over en dat is het fysiekgeheugen zag ik.

heeft het zin om memet te draaien?

Daar heb je gelijk in. Maar als Nero vraagt om een media, dan is dat ook vaak een schijf. Ik dacht, misschien geeft de firmware een fout antwoord. Maar dat is misschien onzin. Wat de memtest betreft: bij twijfel altijd doen is mijn motto. Het kan toch mooi vannacht draaien. Ik zoek nog wel even verder, de fout "event ID 1000" die je in je eerste post opgaf, zou ook nog iets te maken kunnen hebben met een corrupt userprofile. Mocht ik iets vinden dan hoor je dat.

Laatst bewerkt:
Over de foutmelding in je eerste post heb ik deze pagina op Technet gevonden, niet erg leerzaam, maar het is wel precies de foutomschrijving van jouw fout.
Het is een beetje een schot voor de boeg, maar probeer het volgende.
Leg de Windows XP in de lade, ga via Start naar Uitvoeren en type: sfc /scannow en dan OK. (Ik schrijf het nogal uitgebreid op. :cool: ).
Windows gaat nu de systeembestanden controleren.
Als het klaar is, zou ik de PC herstarten.

Over branders en hun fouten (als dat het is bij jou) las ik de volgende tips. Om "storingen" door andere programma's en toepassingen uit te sluiten: sluit alle programma's af, ook die op de achtergrond draaien. Dus in het systeemvak in je Taakbalk, naast je klok, alle icoon-programma's afsluiten.
Dan opnieuw proberen of het branden lukt. Lukt het, dan door een voor een de programma's weer in te schakelen er achter zien te komen welke de storing veroorzaakt.
Dat is zo'n beetje wat ik er nog over kan zeggen.

Laatst bewerkt:
alles uitgevoerd werkt nog niet alleen lukte die fimewire volgens mij toch niet want everst geeft noet steeds die datum uit 2004 aan.

en nog iets weet je anders geen ander gratis programma waar je het zelfde effect mee kan bereikken en tevens ook ondertitels mee kan branden want ik geloof niet dat dat kan mat nero. ik heb het dan over avi+ los sub bestanden.

thnks vast.

Wat die datum betreft: mischien is dat op dit moment de nieuwste firmware.
Een goede site om allerlei handleidingen te lezen over branden met ondertitels en meer is ExtraDVD. Zij hebben ook een download-pagina waar alle behandelde programma's kunnen worden opgehaald.
Niet alle programma's zijn freeware. Maar dan kun je een trial uitproberen gedurende 30 dagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan